You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »

D’acord amb la normativa doneu les notes que considereu importants per la descripció del recull. S’han contemplat a continuació les notes amb una especial rellevància per a la catalogació dels reculls. Totes són opcionals.

Per exemple, entre moltes altres,  podeu fer una nota 500 per relacionar el fons documental que teniu amb la biblioteca personal: 

Ex.:

500 ## El fons documental es complementa amb una biblioteca personal de 754 llibres disponibles a la biblioteca de la UdG


500: Nota sobre la historia bibliogràfica

Notes sobre el títol (NO LA FARIA) 

Useu aquesta nota en cas que obtingueu el títol propi de fonts no habituals

Ex.:

500 ## Títol obtingut d’un quadern a manera d’inventari.

Els títols preferits atribuïts de material mixt aniran sense claudàtors i no aniran acompanyats de cap nota que indiqui que ha estat assignat pel catalogador.

Numeracions no identificades

 Ex.:

500 ##  Els originals amb numeració a la portada.

Posar en relleu les característiques de part del fons o col·lecció

 Ex.:

500 ##  Alguns manuscrits amb signatura autògrafa.

505: Nota de contingut

 

Per la redacció d'aquesta nota vegeu la 505 de material textual

Si feu aquesta nota no informeu amb un camp 520. (DCRM(MS) 7B17)

 

506: Nota de restriccions d'accés

Quan l’accés a un recull, o a una part, és restringit, construïu una nota 506 explicant el tipus i l’extensió de la restricció. Per a les restriccions d’ús i reproducció vegeu el camp 540.

Ex.:

506 ## Accés restringit:$ces requereix permís escrit


Primer indicador:     

1 - Restriccions aplicades

 Segon indicador:

# - Cap informació proporcionada

 

$a: Termes que regulen l’accés (NR)

 Redacteu en text lliure i de manera homogènia el tipus de restricció d’accés.

 $3: Materials especificats (NR)

 Informeu aquest subcamp quan la restricció afecti només a una part del fons o col·lecció tot especificant a quina fa referència.

Ex.:

 506 ## Consulta de sèries senceres: amb autorització prèvia.

506 1# $3Documentació digitalitzada:$accés restringit. Contacteu amb la secció Gestió de la col·lecció de la Biblioteca d'Humanitats

 506 ## Només consulta a sala

 506 1# Accés restringit a la documentació no digitalitzada. Contacteu amb la secció Gestió de la col·lecció de la Biblioteca d'Humanitats

510: Nota de citacions / referències

Per a materials mixts, aquest camp conté referències de publicacions en les quals han aparegut resums, citacions, descripcions, o índexs dels materials descrits (es refereix sempre a fonts externes al conjunt representat pel registre bibliogràfic). Es pot usar quan hi hagi publicat un inventari o catàleg del fons o col•lecció, total o parcialment que en denomini les sèries, subgrups o parts.

 Primer indicador:    

3 - Localització concreta no donada en la font

4 - Localització concreta donada en la font

 Segon indicador:

# - Cap informació proporcionada

 Ex.:

 245 10 Col·lecció de Manuscrits de la biblioteca de Josep Monés i Roberdeau

 510 3# Montserrat Galera Monegal, “Contingut i classificació de la biblioteca de Josep Monés de l’Ametlla del Vallès”, L’Ametlla, 1976 (2a edició Vilassar, 1982).

520: Nota de resum

Es dóna una nota de resum com a substitut d’una nota de conté 505. Les notes de resum són narratives, de text lliure i normalment són emprades per donar informació sobre l’abast i el contingut del recull. El tipus d’informació pot ser: tipus i formes dels materials, ordenació, dates i matèries, persones, llocs, o esdeveniments més significatius. Les notes de resum substitueixen les notes de contingut quan s’ha pres la decisió de preparar ajudes de cerca per a un recull amb un gran nombre de documents i/o quan les relacions internes són molt complexes.

Ex.:
520 8# La col·lecció d'enquadernacions històriques i artístiques que es conserven a la Biblioteca de Catalunya és una de les més importants de l'estat espanyol. Des dels seus inicis, amb la compra de la Biblioteca Aguiló (1907), i la última, amb la compra del taller dels enquadernadors Brugalla (2008), les enquadernacions artístiques han estat presents en els fons de Reserva de la BC. Aquesta col·lecció d'enquadernacions que presentem dins la Memòria Digital de Catalunya, començada amb l'estudi de les enquadernacions dels Fons Miralles (1951) i Espona (1959), i que continuarà amb altres, conté tots els estils clàssics de les enquadernacions espanyoles i internacionals. La signatura dels enquadernadors més rellevants de Catalunya, Espanya, França, Anglaterra, Alemanya, etc., des del segle XVIII, quan les enquadernacions es comencen a signar, hi seran presents: Miralles, Angel Aguiló, Emili i Santiago Brugalla, Capé, Chambolle-Duru, Belz-Niedrèe, Marius Michel, Bauzonnet i un llarg etc.

524: Nota de citació preferida dels materials descrits

Crec que s'hauria d'afegir una explicació de quan s'ha d'usar

Descriviu la localització amb els elements següents i en el mateix ordre (RDA 11.13.1):

[Lloc], [centre dipositari], [topogràfics] 


Ex.:
524 ## Barcelona, Biblioteca de Catalunya, fons Néstor Luján

Quan n’hi ha més d’una i no són correlatives podeu donar-les en ocurrències separades del camp 524.
 

 Es podrà afegir, al final i entre parèntesis, qualsevol nota aclarativa que ajudi a la identificació i/o localització del material:

 Ex.:

 

100 1# Agut, Joan,$d1934-2011,$ecreador

 

245 10 Fons Joan Agut

 

524 ## Barcelona, Biblioteca de Catalunya, Ms. 9503-9533 (Fons Joan Agut)

 





  • No labels