You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 70 Next »

1.Generalitats

Tenint en compte que les editorials no segueixen un patró uniforme en la presentació dels títols a les cobertes i/o portades en l'edició de llibres de text considereu els elements següents per descriure els documents: 

  • Assignatura: llengua catalana, ciències socials, etc. 
  • Curs escolar: P-3, 1er, 2n, etc. 
  • Ensenyament: infantil (de 0 a 6 anys), primari (de 6 a 12 anys), secundari (de 12 a 16 anys), batxillerat, o graus de cicle mitjà o de cicle superior
  • Cicle d'ensenyament: Per educació primària: primer cicle (de 0 a 3 anys) i de segon cicle (de 3 a 6 anys) 
  • Comunitat autònoma: 

 

1.1. Accions prèvies a la catalogació

a) Feu cerques del document pels diferents camps:

  • ISBN
  • paraula clau
  • Dipòsit legal
  • Col·lecció 
  • Cerqueu també per autor per trobar, si s'escau, parts del document que serien susceptibles de ser recatalogats, per exemple un llibre de l'alumne catalogat independentment.

b) Consulteu els plans de l'obra a les pàgines web de les editorials

c) Identifiqueu el títol de l'obra segons el que aparegui a la portada i/o coberta. És important respectar les dades que surten a la font d'informació i no pressuposar-ne cap.

Ex: 

245 10 Llengua catalana 3 :$b3r ESO

Comentari: En el camp del títol s’ha respectat la informació que surt a la coberta. Malgrat saber que el número 3 que acompanya el títol correspon al curs escolar i que aquesta informació es repeteix a la part inferior de la coberta, no s’ha obviat. En canvi, no s’ha enregistrat la informació relativa al Llibre de l’alumne ja que no apareix enlloc, ni al document ni al pla de l’obra.

1.2. Notícies duplicades en el CCUC

En el CCUC us podeu trobar que un mateix títol està catalogat de diferents maneres:

a) Si segueix les pautes proposades a continuació, afegir la vostra localització i consulteu els criteris per la modificació de dades de les Pautes  si creiem convenient modificar algun element.

b) No segueix les pautes proposades a continuació (bàsicament perquè els diferents llibres (llibre del professor, llibre de l'alumne, etc..) estan catalogats en registres separats. En aquest cas: 

  • si els registres són de la BC deixeu els registres duplicats. Si els registres són de la BC i d'altres institucions, informeu del duplicats a l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat). 
  • si els registres són d'altres institucions, podeu aprofitar qualsevol per recatalogar-lo i adaptar-lo a les pautes següents i aviseu a l'oficina perquè adeqüi la resta de duplicats. 

 

2.Tractament catalogràfic

Com a premisa principal feu la descripció d'aquest tipus d'obres sempre en un únic registre multivolum i intenteu recuperar el pla de l'obra a la pàgina web de l'editorial. Construïu per tant obligatòriament una nota 505 especificant els llibres que conté aquesta obra, llibre del professor, llibre del alumne, etc.  Només podeu deixar el registre sense 505 si no trobeu el pla de l'obra i feu la descripció amb el primer document que teniu  i aquest no especifica de quin tipus és, (llibre de l'alumne, llibre del professor, llibre d'exercici, etc.).

Es recomana que no descriviu sota un únic registre bibliogràfic ni més d’un curs escolar ni més d’un cicle. Si us trobeu en el CCUC algun registre d’aquest tipus o d’altres com, per exemple, registres que es cataloguen com a títol de la part com a títol dependent, o sigui, 245$p, contacteu amb l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat) per la seva recatalogació.

Seguiu les següents recomanacions per cada etiqueta: 

008 - Elements de longitud fixa

A l’hora d’omplir aquesta etiqueta heu de tenir en compte els següent valors:

  • Pos. 06-  Tipus de data: Normalment usareu el codi “s” per aquest tipus d'obres ja que habitualment s'editen els diferents llibres (de professor, etc..) el mateix any però si no és el cas podeu usar el codi "m" (vegeu exemple a la 264)
  • Pos. 22 - Destinataris: codifiqueu aquesta posició en funció del curs escolar al qual va adreçat el document.


017 - Número de  Dipòsit Legal

Donarem el DL de l'obra completa o els DL de cada part, fins a un màxim de 9. Afegiu el qualificador indicant a quin material es refereix

Ex:         

017 ## DL Z 2673-1994 (Quadern d'activitats 2)$bOficina DL Zaragoza

017 ## DL Z 2672-1994 (Quadern d'activitats 1)$bOficina DL Zaragoza

017 ## DL Z 1912-1994 (Llibre del professor + Llibre de l'alumne)$bOficina DL Zaragoza

017 ## DL B. 1409-2016 (Llibre del professor)|bBiblioteca de Catalunya

020 - Número de l'ISBN

Donarem l'ISBN de l'obra completa. Si no n'hi ha, donarem l'ISBN de cada part, fins a màxim de 9, seguits d'una menció que els identifiqui entre parèntesi.

Ex:     020 ## 844546789X|q(conjunt)

                                          o      

020 ## 8447901661|q(Llibre del professor + Llibre de l'alumne)

020 ## 8414643154433|q(Quadern d'activitats 1)

020 ## 8414643154440$q(Quadern d'activitats 2)

020 ## 8447901661$q(Llibre del professor + Llibre de l'alumne)

 

245 - Títol i mencions de responsabilitat 

El títol propi dels llibres de text hauria de contemplar els següents elements i enregistrar-los seguint la seqüència que es defineix a continuació,  sempre que es pugui.  

  1. Nom d’assignatura o  títol distintiu
  2. Curs escolar
  3. Ensenyament
  4. Cicle d’ensenyament
  5. Comunitat autònoma

 

Ex.:

 Títol distintiu  + curs :$bnom de l'assignatura + Ensenyament + cicle d'ensenyament 

 245 10 Aiguaneix 1:$bmatemàtiques : educació primària : cicle superior 

 

Ex:

100 1# Hernàndez, F. Xavier$q(Francesc Xavier),$d1954-$eautor

245 10 Coneixement del medi social i cultural 5 :$b1r any de cicle superior d'educació primària

505 8# Conté: Llibre del professor -- [Llibre de l'alumne] -- Quadern d'activitats 1 -- Quadern d'activitats 2

 Però respecteu la disposició de la informació tal com apareix a la portada i/o coberta sempre que aquesta aparegui de manera ordenada i entenedora. 

Recordeu que podeu consultar fonts externes com les pàgines web de les editorials per completar les informacions del títol amb elements que ajudin a identificar el document. Enregistrar-los entre claudàtors [ ].

Primer de tot s’ha de detectar el títol del document a catalogar. El més comú, en aquest tipus de material, és que el títol propi el conformi el nom de l’assignatura. Ara bé, en aquells documents on convisquin el nom de l’assignatura i un títol distintiu tindria prioritat el títol distintiu. Així doncs, el nom de l’assignatura s’enregistraria a continuació del títol propi i tot seguit es detallaria la resta d’elements. (vegeu exemple número 2)

Vegeu les següents casuístiques: 

Ex 1: 

Nom de l’assignatura + Curs  :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio


245 10 Ciencias de la naturaleza  4 :$bE.G.B. 

 

Ex. 2:

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura   :  Comunitat autònoma

245 10 Nuevo país 6 :$bciencias sociales : Andalucía

 

Ex 3: 

Títol distintiu + Curs :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Carabás 2 :$bprimaria : primer ciclo

246 30 Primaria : primer ciclo : Carabás 2

En aquest cas feu un títol variant ja que no queda destacat el títol distintiu a la portada.


Ex 4: 

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura  :  Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament 


245 10 Aiguaneix 1 : $b matemàtiques : educació primària : cicle superior 

 

Ex 5: 

Títol distintiu  :$b Nom de l’assignatura  :  Curs  : Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Clip :$bciències socials : 7 EGB.


 

245 10 Àbac :$bmatemàtiques : 8è EGB


Ex. 6:

Nom de l’assignatura : Curs :$bComunitat autònoma : Cicle d’ensenyament 


245 10 Ciències Socials 8 :$bValència : segona etapa

Comentari: a la coberta apareix la menció de l’ensenyament: EGB. Aquesta informació es posa en una nota 500.

 

Ex 7: 


 

008 ## 130313s2010 sp ag b 0|| 0 cat|c
020 ## 9788448171902 (Llibre)
020 ## 9788448171902 (CD d'audicions alumne)
040 ## ES-BaCBU$bcat$erda$cES-BaCBU$dES-BaUB
100 1# Cano i Nogué, Mercè,$eautor
245 00 Música 4 :$bprimària : cicle mitjà /$cMercè Cano i Nogué [i 3 més]
250 ## Tercera edició
264 #1 Aravaca :$bMc Graw Hill,$c[2010]
300 80 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c29 cm +$e1 disc àudio
336 ## text$btxt$2rdacontent
336 ## paraula parlada$bspw$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
337 ## àudio$bs$2rdamedia
338 ## volum$bnc$2rcdacarrier
338 ## disc àudio$bsd$2rdacarrier
505 8# Conté: Llibre de l'alumne -- CD d'audicions de l'alumne
650 04 Música|xEnsenyament primari$2lemac
650 09 Música$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
655 04 Llibres de text

Comentari: Aquí destaca el material d’acompanyament (1 disc àudio) que ens dóna informació sobre el públic al qual va dirigit (alumnat) i que queda reflectit en els següents camps: 020, 300, 336 / 337 / 338, 505.
Comentari: La designació de Llibre de l’alumne s'ha deduït arran de l’especificació que consta en la superfície del material d’acompanyament.


Ex 8: 


Comentari: En el cas dels quaderns de treball s’ha de tenir en compte que sovint el número que es visualitza a la coberta i/o a la portada del document indica el número del quadern i no es refereix pas al curs. En aquest cas es crea un únic registre que inclogui tots els exemplars a catalogar i s’especifica la seqüència en una nota 505.

 

264 - Menció de producció, publicació, distribució i/o fabricació 

Els llibres de text tindran sempre una data única (que a la 008 es reflecteix amb una s). Per la tipologia del material no es publiquen en dates diferents, per tant, no hi haurà dates obertes tret algun cas específic com per exemples les obres publicades trimestralment. En aquest cas, s’afegeix un altre volum i es modifiquen les dates si és necessari.

Ex.: un cas específic en que el tercer volum s'edita un any més tard. 

008 070221m20062007it a|||| p||| 000 0|ita|c

245 00 Nuovo Progetto italiano 1 :$bcorso multimediable di lingua e civiltà italiana

264 #1 Roma :$bEdilingua,$c2006-2007

300 ## 3 volums (198, 135, 176 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c28 cm +$e1 videodisc, 1 disc àudio
505 8# Conté: Libro dello studente con videocorso / T. Marin, S. Magnelli -- Quaderno degli esercizi e delle attività video / L. Ruggieri, S. Magnelli, T. Marin -- Guida per l'ingegnante / M. Gloria Tommasini

 

300 - Descripció física

Deixarem en blanc el nombre d'unitats físiques i només farem constar el $a.
Excepció: Quan sapigueu que l'obra té fins a 3 volums poseu la paginació de cada volum.

Ex:

300 ## volums

Ex:

300 ## volums (175, 48, 48 pàgines)

 Useu el $e per descriure el material complementari

Ex:

300 ##  231 pàgines ;|c23 cm +|e1 disc àudio


4XX/8XX - Col·lecció

Donarem el número de col·lecció de les parts de les que es disposa.
En principi no s’indicaran en aquest camp els projectes educatius que apareixen, generalment, a les cobertes. Poseu aquesta informació en una nota al projecte.

Ex.:

500 ## A la coberta: Projecte educatiu Salvem la  Balena Blanca

 

500 - Nota general 

Nota de reimpressió

Doneu les dates de les diferents reimpressions de l'edició que catalogueu en una nota 500, sense especificar quina o quines han estat les parts reimpreses.

Ex: 

500 ## Reimpressions: 1972, 1980


Nota al projecte

Feu constar en nota la informació relativa als projectes. En cap cas utilitzeu el camp nota per donar informació sobre el pla d’obra.

Feu una entrada secundària d'entitat per el nom del projecte

Ex.: 

500 ##  A la coberta: Projecte Aula Activa 

710 2# Aula Activa (Projecte educatiu)


Nota al material d’acompanyament
 

Es recull en aquesta nota el contingut del material d'acompanyament.

Ex: 

500 ## El CD-ROM d'acompanyament conté dotze poemes musicalitzats

Quan el material d'acompanyament és un recurs d'accés remot, podeu afegir en nota algunes característiques d'aquest material i una 856 42

Ex: 

500 ## Lloc web d'acompanyament amb uns qüestionaris que el lector es pot descarregar
856 42 |3Lloc web d'acompanyament|u ...

 

Nota a altres informacions de recurs

Altres informacions que permeten identificar el document.

 Ex:

500 ##  A la coberta: EGB


505 - Nota de contingut

Doneu en una nota de conté (505) els títols de les parts. En el cas de que cada part tingui un autor diferent, el podeu donar a continuació del títol i només feu entrada secundària del primer autor o dels creadors restants que creieu convenient. 

Ex:
505 8# Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
700 1# García Sebastián, Margarita,|eautor
700 1# Gatell, Cristina,|d1955-|eautor
700 1# Batet Rovirosa, Maria,|eautor
700 1# Casajuana, R.|q(Rosabel),|eautor

 (no es considera compilacions perquè correspon a les necessitats editorials de dividir materials didàctics (motxilla lleugera))

Ex: Vegeu exemple Lenguaje : 6º EGB  

505 8# Conté: Libro del alumno

 Ex: Vegeu exemple Palabra y comunicación 3 : tercer curso educación primaria 

505 8# Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre 

Ex: Vegeu exemple Medi 6 : educació primària  

505 8# Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més] 

  

650 - Matèries

Doneu com a matèria el nom de l’assignatura i el nivell d’ensenyament tal com apareix a la Lemac:  ensenyament primari, ensenyament secundari ... Amb els llibres de text es recomana triar un encapçalament (o descriptor)  el més específic possible.


651 - Nom geogràfic

En els llibres de text que inclouen una part especifica d'alguna Comunitat Autonòma podeu afegir com a matèria el nom de la Comunitat Autònoma quan considereu que el contingut específic es una part important. 


655 - Terme d'indexació

Feu una 655 #4 Llibres de text

 

2.1. Exemples 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part figura al recurs

Es cataloga només l’exemplar del que disposem per tant, els camp 300 i el 505 només inclouen la informació específica sobre aquest volum. 

Ex: 

Comentari: Obra incompleta, sense pla d’obra. La informació sobre l’exemplar consta a la coberta (libro del alumno).

 

020 ## 8426513387
040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
100 1# Javaloy García, Juan,$eautor
245 10 Lenguaje :$b6º EGB /$cJuan Jalavoy García, José Ignacio Martínez Cía, Tomás Solans Gistau
264 #1 Madrid :$bMagisterio Español,$c[1981]
300 ## 246 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c24 cm
336 ## text$btxt$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
338 ## volum$bnc$2rdacarrier
500 ## Inclou índex
505 8# Conté: Libro del alumno
650 09 Ensenyament primari|2thub
650 09 Castella (Llengua)|2thub
650 04 Castellà|xEnsenyament primari|2lemac
655 #4 Llibres de text
700 1# Martínez Cía, José Ignacio,|eautor
700 1# Solans Gistau, Tomás,|eautor

Obra completa /  Amb pla d’obra / La informació que identifica la part surt al recurs

Ex: 

Comentari: Obra en tres parts (motxilla lleugera). En aquest cas en el cap 505 la informació que identifica la part correspon a la subdivisió temporal del curs escolar. En el camp 300 queda especificat el nombre de volums i les pàgines, en aquest cas consecutives. La informació relativa al projecte educatiu s’indica en nota.

017 ## DL B. 6386-2015$bBiblioteca de Catalunya
020 ## 9788468322636$q(conjunt)
040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Palabra y comunicación 3 :$btercer curso educación primaria /$cdirección general: Antonio Garrido González
264 #1 Barcelona :$bEdebé,$c[2015]
300 ## 3 volums (151 pàgines, 6 pàgines sense numerar) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm
336 ## text$btxt$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
338 ## volums$bnc$2rdacarrier
500 ## A la coberta: Edebé On proyecto global interactivo
505 8# Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre
650 09 Castellà (Llengua)$2thub
650 09 Educació primària$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
650 07 Castellà$xEnsenyament primari$2Lemac
655 #4 Llibres de text
700 1# Garrido, Antonio,$d1962-$eeditor literari
710 2# Edebé On (Projecte Educatiu)


Obra completa /  Amb pla d’obra / No hi ha informació que identifiqui el recurs

Ex: Obra completa, compilació de diferents autors

Comentari:. Al llom i a la portada, juntament amb el nom de l’editorial, està indicat el nivell educatiu “Educació Primària”. Tot i la posició que ocupa en el document, es tracta com a informació complementària del títol seguint la proposta indicada en aquestes concrecions. El nom de les assignatures “Ciències socials” i “Ciències naturals” designa la part i correspon al 6.1 i al 6.2 respectivament (motxilla lleugera). En una nota 500 destaca el nom del projecte educatiu “Projecte aula activa”.


 

017 ## DL B 26437-2014 (conjunt)$bBiblioteca de Catalunya
020 ## 9788468215846$q(conjunt)
040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Medi 6 :$beducació primària
250 ## Primera edició
264 #1 El Prat de Llobregat, Barcelona :$bVicens Vives,$c2015
300 ## 2 volums (241 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm
336 ## text$btxt$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
338 ## volum$bnc$2rdacarrier
500 ## Projecte Aula Activa
505 8# Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
650 09 Ciències socials$2thub
650 09 Ciències naturals$2thub
650 09 Educació primària$2thub
650 09 Cicle superior d'educació primària$2thub
650 07 Ciencies socials|xEnsenyament primari|2lemac
650 07 Ciencies naturals|xEnsenyament primari|2lemac
655 #4 Llibre de text
700 1# García Sebastián, Margarita,$eautor
700 1# Gatell, Cristina,$d1955-$eautor
700 1# Batet Rovirosa, Maria,$eautor
700 1# Casajuana, R.$q(Rosabel),$eautor


 

Obra completa /  Amb pla d’obra / Amb informació que identifica el recurs

Ex: Obra completa, compilació de diferents autors, amb pla d’obra. La informació de la portada identifica les parts del document.

Comentari: Al tractar-se d’una multivolum s’ha tingut en compte el camp 008 (codificació de la posició 6 “Tipus de data” amb el valor m per indicar que les parts de l’obra estan publicades en diferents períodes); el camp 300 i el 505.  La informació relativa a la catalogació d’una edició actualitzada de només una part de l’obra (llibre d’exercici) es fa constar en nota. Conté material d’acompanyament.


 

008 ## 070221m20062007it a|||| p||| 000 0|ita|c
020 ##  9789606632242$q(Libro dello studente con videocorso)
020 ## 9789606632259$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video)
020 ## 9789606931185$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video ;$qedizione aggiornata)
020 ## 9789606632297$q(Guida per l'insegnante)
020 ## 9789606632266$q(CD)
035 ## 9789606632242$9ES-BaUB001
035 ## 0965-03660$9ES-BaUB035
040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB$dES-BaUB
245 00 Nuovo Progetto italiano 1 :$bcorso multimediable di lingua e civiltà italiana
246 30 Progetto italiano 1
250 ## I edizione
264 #1 Roma :$bEdilingua,$c2006-2007
300 ## 3 volums (198, 135, 176 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c28 cm +$e1 videodisc, 1 disc àudio
336 ## text$btxt$2rdacontent
336 ## imatge en moviment bidimensiona$|btdi$2rdacontent
336 ## sons$bsnd$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
337 ## projectat$bg$2rdamedia
337 ## àudio$bs$2rdamedia
338 ## volum$bnc$2rdacarrier
338 ## vídeodisc$bvd$2rdacarrier
338 ## disc àudio$bsd$2rdacarrier
500 ## L'obra consta de volums de diferents edicions: Quaderno degli esercizi. Edizione aggiornata, 2010 (147 pàgines)
500 ## Reimpressions: Libro dello studente, 2009
505 8# Conté: Libro dello studente con videocorso / T. Marin, S. Magnelli -- Quaderno degli esercizi e delle attività video / L. Ruggieri, S. Magnelli, T. Marin -- Guida per l'ingegnante / M. Gloria Tommasini
521 8# Nivell: Livello elementare, A1-A2, Quadro europeo di riferimento
650 09 Italià$2thub
650 09 Ensenyament de llengües$2thub
650 09 Estudiants estrangers$2thub
650 07 Llenguatge i llengües$xEnsenyament$2lemac
650 07 Estudiants estrangers|xEnsenyament$2lemac
651 04 Itàlia$2lenoti
655 #4 Llibres de text
700 1# Marin, T.$q(Telis),$eautor
700 1# Magnelli, S.$q(Sandro),$eautor
700 1# Ruggieri, L.$eautor
700 1# Tommasini, M. Gloria,$eautor


2.2. Exemples de descripció en registre bibliogràfic separat per cada llibre 

Excepcional per raons d'edicions no podreu incloure en un únic registre bibliogràfic els diferents llibres que component tot el pla de l'obra.

Vegeu les casuístiques següents:

 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

Ex:

Comentari: Exemple sense pla d’obra i sense informació sobre l’exemplar a la coberta. Per aquesta raó no porta nota de conté i en el camp 300 hi consta només l’extensió de l’exemplar catalogat. La informació sobre el projecte educatiu s’indica en nota.

008 ## 170526s2008 spca || 000 ||spa|c
017 ## DL Z. 1239-2009$bOficina DL Zaragoza
020 ## 9788498044737
040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
100 1# Montero, Diego,$eautor
245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio /$cDiego Montero y Lourdes Trasobares ; il·lustracions: Jordi Fenosa Tatay
264 #1 Barcelona :$bCastellnou,$c2008
300 ## 168 pàgines :$bil·lustracions ;$c29 cm
336 ## text$btxt$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
338 ## volum$bnc$2rdacarrier
500 ## A la coberta: Projecte educatiu Salvem la Balena Blanca
650 09 Castellà (Llengua)$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
650 04 Castellà$xEnsenyament primari$2lemac
655 #4 Llibres de text
700 1# Trasobares, Lourdes,|eautor
700 1# Fenosa, Jordi,|d1965-|eil·lustrador


 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

Ex:

Comentari: obra en una sola part. El document no especifica de quin tipus d’exemplar es tracta (llibre de l’alumne, llibre del professor, llibre d’exercici, etc.) per tant no es posa cap nota de contingut (505). Destaca la informació sobre la comunitat autònoma que s’indica com a títol distintiu. “Experiencias didácticas” es posa com a informació complementària del títol per tal d’especificar el contingut didàctic de l’obra. Habitualment la informació sobre la comunitat autònoma es registrarà com a últim element del títol.

 

017 ## DL V 2279-1983$bOficina DL València
020 ## 8420724203
040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Comunidad valenciana :$bexperiencias didácticas : E.G.B. /$cLuis Ariño [i 7 més]
264 1# Madrid :$bAnaya,$c[1983]
300 ##155 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c27 cm
336 ## text$btxt$2rdacontent
337 ## sense mediació$bn$2rdamedia
338 ## volum$bnc$2rdacarrier
504 ## Inclou apèndix
650 09 Ciències socials$2thub
650 09 Ensenyament primari$2thub
650 07 Ciències socials$xEnsenyament primari$2lemac
651 04 País Valencià$2lemac
655 #4 Llibres de text
700 1# Ariño, Luis$c(Professor),$eautor

 

-----------------------------

Desembre  2017

 

  • No labels