You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 24 Next »

1.Generalitats

Tenint en compte que les editorials no segueixen un patró uniforme en la presentació dels títols a les cobertes i/o portades en l'edició de llibres de text considereu els elements següents per descriure els documents: 

  • Assignatura
  • Curs escolar
  • Ensenyament  [1]
  • Cicle d'ensenyament: inicial, mitjà o superior
  • Comunitat autònoma

Respecteu la disposició de la informació tal com apareix a la portada i/o coberta, però quan això no sigui possible perquè les informacions es troben disperses es recomana que seguiu la seqüència proposada d'aquests elements.

Per ex.:

Títol distintiu  + curs :$bnom de l'assignatura + Ensenyament + cicle d'ensenyament 

245 10 Aiguaneix 1:$bmatemàtiques : educació primària : cicle superior 

1.1. Accions prèvies a la catalogació

a) Feu cerques del document pels diferents camps:

  • ISBN
  • paraula clau
  • Dipòsit legal
  • Col·lecció 
  • Cerqueu també per autor per trobar, si s'escau, parts del document que serien susceptibles a ser recatalogats, per exemple el llibre de l'estudiant.

b) Consulteu els plans de l'obra a les pàgines web de les editorials

c) Identifiqueu el títol de l'obra segons el que aparegui a la portada i/o coberta. És important respectar les dades que surten a la font d'informació i no pressuposar-ne cap.

Ex: 

245 10 Llengua catalana 3 :$b3r ESO

Comentari: En el camp del títol s’ha respectat la informació que surt a la coberta. Malgrat saber que el número 3 que acompanya el títol correspon al curs escolar i que aquesta informació es repeteix a la part inferior de la coberta, no s’ha obviat. En canvi, no s’ha enregistrat la informació relativa al Llibre de l’alumne ja que no apareix enlloc, ni al document ni al pla de l’obra.

1.2. Notícies duplicades en el CCUC

En el CCUC us podeu trobar que un mateix títol està catalogat de diferents maneres:

a) Si segueix les pautes proposades a continuació, afegir la vostra localització i consulteu els criteris per la modificació de dades de les Pautes  si creiem convenient modificar algun element.

b) No segueix les pautes proposades a continuació (básicament perquè els diferents llibres, (llibre del professor, llibre de l'alumne, etc.. estan catalogats en registres separats. En aquest cas: 

  • si els registres son de la BC deixeu els registres duplicats. Si els registres son de la BC i d'altres institucions, informeu del duplicats a l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat). 
  • si els registres son d'altres institucions, podeu aprofitar qualsevol per recatalogar-lo i adaptar-lo a les pautes següents i aviseu a l'oficina perquè adequi la resta de duplicats. 

 

2.Tractament catalogràfic

Com a premisa principal feu la descripció d'aquest tipus d'obres sempre en un únic registre mutlivolum i intenteu recuperar el pla de l'obra a la pàgina web de l'editorial. Construiu per tant obligatoriament una nota 505 especificant els llibres que conte aquesta obra, llibre del professor, llibre del alumne, etc.  Només si no trobeu el pla de l'obra i feu la descripció amb el primer document que teniu  que no especifica de quin tipus és, (llibre de l'alumne, llibre del professor, llibre d'exerci, etc.) podeu deixar el registre sense 505.

Es recomana que mai descriviu sota un únic RB ni més d’un curs escolar ni més d’un cicle. Si us trobeu en el CCUC algun registre d’aquest tipus, o d’altres com per exemple, registres que és cataloguen com a títol de la part com a títol dependent, o sigui, 245$p, contacteu amb l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat) per la seva recatalogació.

Seguiu les següents recomanacions per cada etiqueta: 

008 - Elements de longitud fixa

A l’hora d’omplir aquesta etiqueta heu de tenir en compte els següent valors:

  • Pos. 06-  Tipus de data: Normalment usareu el codi “s” per aquest tipus d'obres ja que habitualment s'edita els diferents llibres (de professor, etc..) el mateix any però si no es el cas podeu usar el codi "m" .
  • Pos. 22 - Destinataris: codifiqueu aquesta posició en funció del curs escolar al qual va adreçat el document.


017 - Número de  Dipòsit Legal

Donarem el DL de l'obra completa o els DL de cada part. Afegiu el qualificador indicant a quin material es refereix

Ex:         

017    DL Z 2673-1994 (Quadern d'activitats 2)$bOficina DL Zaragoza

017    DL Z 2672-1994 (Quadern d'activitats 1)$bOficina DL Zaragoza

017    DL Z 1912-1994 (Llibre del professor + [Llibre de l'alumne])$bOficina DL Zaragoza

017   DL B. 1409-2016 ([Llibre del professor])|bBiblioteca de Catalunya

020 - Número de l'ISBN

Donarem l'ISBN de l'obra completa. Si no n'hi ha, donarem l'ISBN de cada part. fins a màxim de 9, seguits d'una menció que els identifiqui entre parèntesi.

Ex:     020 ## 844546789X#(conjunt)

                                          o      

020    8447901661|qLLibre del professor + [Llibre de l'alumne]

020    8414643154433|qQuadern d'activitats 1

020    8414643154440|qQuadern d'activitats 2

020  8447901661|qLlibre del professor + [Llibre de l'alumne]

 

245 - Títol i mencions de responsabilitat 

El títol propi dels llibres de text d’educació primària hauria de contemplar els següents elements i enregistrar-los seguint la seqüència que es defineix a continuació sempre que es pogui.  

  1. element del títol: Nom d’assignatura o  títol distintiu
  2. element del títol: Curs escolar
  3. element del títol: Ensenyament
  4. element del títol: Cicle d’ensenyament
  5. element del títol: Comunitat autònoma

Ex:

100 1# Hernàndez, F. Xavier$q(Francesc Xavier),$d1954-|eautor

245 10 Coneixement del medi social i cultural 5 :$b1r any de cicle superior d'educació primària

505 8# Conté: LLibre del professor -- [Llibre de l'alumne] -- Quadern d'activitats 1 -- Quadern d'activitats 2


En algunes ocasions hi haurà elements que no constaran en el recurs,  en funció de la informació que proporcionin les editorials a les portades i/o a les cobertes. Cal valorar si aquests elements ajuden a identificar millor el document. Si és així, es pot recórrer a fonts externes (pàgines web de les editorials) i enregistrar-los entre claudàtors [ ].

Primer de tot s’ha de detectar el títol del document a catalogar. El més comú, en aquest tipus de material, és que el títol propi el conformi el nom de l’assignatura. Ara bé, en aquells documents on convisquin el nom de l’assignatura i un títol distintiu tindria prioritat el títol distintiu. Així doncs, el nom de l’assignatura s’enregistraria a continuació del títol propi i tot seguit es detallaria la resta d’elements. (vegeu exemple número 2)

Vegeu les següents casuístiques: 

Ex 1: 

Nom de l’assignatura + Curs  :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament

245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio

245 10 Ciencias de la naturaleza  4 :$bE.G.B. 


Ex 2: 

Títol distintiu + Curs :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Carabás 2 :$bprimària : primer ciclo


Ex 3: 

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura  :  Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament 

245 10 Aiguaneix 1 : $b matemàtiques : educació primària : cicle superior 

 

Ex 4: 

Títol distintiu  :$b Nom de l’assignatura  :  Curs  : Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament

245 10 Clip :$bciències socials : 7 EGB.

245 10 Àbac :$bmatemàtiques : 8è EGB


Ex. 5:

Nom de l’assignatura : Curs :$bComunitat autònoma : Cicle d’ensenyament 


245 10 Ciències Socials 8 :$bValència : segona etapa

Comentari: a la coberta apareix la menció de l’ensenyament: EGB. Aquesta informació es posa en una nota 500.

 

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura   :  Comunitat autònoma


245 10 Nuevo país 6 :$bciencias sociales : Andalucía

 

Ex 6: 


 

008 130313s2010 sp ag b 0|| 0 cat|c
020 9788448171902 (Llibre)
020 9788448171902 (CD d'audicions alumne)
040 ES-BaCBU$bcat$erda$cES-BaCBU$dES-BaUB
100 1 Cano i Nogué, Mercè,$eautor
245 00 Música 4 :$bprimària : cicle mitjà /$cMercè Cano i Nogué [i 3 més]
250 Tercera edició
264 1 Aravaca :$bMc Graw Hill,$c[2010]
300 80 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c29 cm +$e1 disc sonor (CD)
336 text$btxt$2rdacontent
336 paraula parlada$bspw$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
337 àudio$bs$2rdamedia
338 volum$bnc$2rcdacarrier
338 disc àudio$bsd$2rdacarrier
505 8 Conte: Llibre de l'alumne -- CD d'audicions de l'alumne
650 04 Música|xEnsenyament primari$2lemac
650 09 música$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
655 04 Llibres de text

Comentari: Aquí destaca el material d’acompanyament (1 disc sonor) que ens dóna informació sobre el públic al qual va dirigit (alumnat) i que queda reflectit en els següents camps: 020, 300, 336 / 337 / 338, 505.
 

Comentari: La designació de Llibre de l’alumne s'ha deduït arran de l’especificació que consta en la superfície del material d’acompanyament.


Ex 7: 


Comentari: En el cas dels quaderns de treball s’ha de tenir en compte que sovint el número que es visualitza a la coberta i/o a la portada del document indica el número del quadern i no es refereix pas al curs. En aquest cas es crea un únic registre que inclogui tots els exemplars a catalogar i s’especifica la seqüència en una nota 505.

 

264 - Menció de producció, publicació, distribució i/o fabricació 

Els llibres de text tindran sempre una data única (que a la 008 es reflecteix amb una s). Per la tipologia del material no es publiquen en dates diferents, per tant, no hi haurà dates obertes tret algun cas específic com per exemples les obres publicades trimestralment. En aquest cas s’afegeix un altre volum i es modifiquen les dates si és necessari.

 PODRIEM TROBAR UN EXEMPLE DEL CAS EXCEPCIONAL?

300 - Descripció física

Deixarem en blanc el nombre d'unitats físiques i només farem constar el $n. QUE ES EL $N DE LA 300? 
Excepció: Quan sapigueu que l'obra té fins a 3 volums poseu la paginació de cada volum.

Ex:

300 ## volums

Ex:

300 ## volums (175, 48, 48 pàgines)

 Useu el $e per descriure el material complementari

Ex:

300 ##  231 pàgines ;|c23 cm +|e1 disc àudio

4XX/8XX - Col·lecció

Donarem el número de col·lecció de les parts de les que es disposa.
En principi no s’indicaran en aquest camp els projectes educatius que apareixen, generalment, a les cobertes. 

Ex:

830 #0 Títol#;$v5, 7
830 #0 Títol#;$v3-6, 10
830 #0 Títol#;$v1

 

5XX - Notes

 Doneu les dates de les diferents reimpressions de l'edició que catalogueu en una nota 500, sense especificar quina o quines han estat les parts reimpreses.

Ex: 

500 ## Reimpressions: 1972, 1980

Donareu en una nota de conté (505) els títols de les parts. En el cas de que cada part tingui un autor diferent, podeu donar a continuació del títol i només farem entrada secundària del primer autor  o dels creadors restants que creieu convenient. ???? no s'hauria de fer una |i(Contenidor de obra)... NO HO ACABO D'ENTENDRE

Excepció: No farem mai aquesta nota si ni en el document ni en el pla de l’obra no s’especifica de quin tipus d’exemplar es tracta ????

Ex:
505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
700 1 García Sebastián, Margarita,|eautor
700 1 Gatell, Cristina,|d1955-|eautor
700 1 Batet Rovirosa, Maria,|eautor
700 1 Casajuana, R.|q(Rosabel),|eautor

505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
700 12 $i Contenidor de (obra)$aGarcía Sebastián, Margarita.$tCiencies socials
700 12 700 1 Gatell, Cristina,|d1955-|eautor
700 1 Batet Rovirosa, Maria,|eautor (opcional)
700 12$i Contenidor de (obra)$aCasajuana, R.|q(Rosabel).$tCiències naturals 

 

Feu constar en nota la informació relativa als projectes. En cap cas utilitzeu el camp nota per donar informació sobre el pla d’obra.

500 # #  A la coberta: Projecte de..... 

 

 

Vegeu exemple: Medi 6 : educació primària

 

Nota al material d’acompanyament

Es recull en aquesta nota el contingut del material d'acompanyament i també totes les notes que fan referència a aquest siguin generals, a la llengua, al títol, o bé a la descripció física.

Ex: 

500 El CD-ROM d'acompanyament conté dotze poemes musicalitzats

Quan el material d'acompanyament és un recurs d'accés remot, afegirem la nota corresponent i una 856 42

Ex: 

500     Lloc web d'acompanyament: ...
856 42 |3Lloc web d'acompanyament|u ...

 

505 - Nota de contingut

Ex: Vegeu exemple Lenguaje : 6º EGB  

505 8 Conté: Libro del alumno

 Ex: Vegeu exemple Palabra y comunicación 3 : tercer curso educación primaria 

505 8 Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre 

Ex: Vegeu exemple Medi 6 : educació primària  

505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més] 


650 - Matèries

Doneu en matèria el nom de l’assignatura i el nivell d’ensenyament (lemac el nivell: ensenyament primari, ensenyament secundari...). Amb els llibre de text es recomana triar un descriptor específic abans que un de general.


655 - Terme d'indexació

Feu una 655:  Llibres de text

? 653 = BC

Compte: En el CCUC l'ús del camp 655 és només obligatori per a recursos electrònics d'accés remot. En aquest cas, cal emprar els termes detallats als següents exemples:

 

2.1. Exemples 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part figura al recurs

Es cataloga només l’exemplar del que disposem per tant, els camp 300 i el 505 només inclouen la informació específica sobre aquest volum. 

Ex: 

Comentari: Obra incompleta, sense pla d’obra. La informació sobre l’exemplar consta a la coberta (libro del alumno).

 

020 8426513387
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
100 1 Javaloy García, Juan,$eautor
245 10 Lenguaje :$b6º EGB /$cJuan Jalavoy García, José Ignacio Martínez Cía, Tomás Solans Gistau
264 1 Madrid :$bMagisterio Español,$c[1981]
300 246 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c24 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
500 Inclou índex
505 8 Conté: Libro del alumno
650 09 Ensenyament primari|2thub
650 09 Castella (Llengua)|2thub
650 04 Castellà|xEnsenyament primari|2lemac
655 04 Llibres de text
700 1 Martínez Cía, José Ignacio,|eautor
700 1 Solans Gistau, Tomás,|eautor

Obra completa /  Amb pla d’obra / La informació que identifica la part surt al recurs

Ex: 

Comentari: Obra en tres parts (motxilla lleugera). En aquest cas en el cap 505 la informació que identifica la part correspon a la subdivisió temporal del curs escolar. En el camp 300 queda especificat el nombre de volums i les pàgines, en aquest cas consecutives. La informació relativa al projecte educatiu s’indica en nota.

017 DL B. 6386-2015$bBiblioteca de Catalunya
020 9788468322636$q(conjunt)
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Palabra y comunicación 3 :$btercer curso educación primaria /$cdirección general: Antonio Garrido González
264 1 Barcelona :$bEdebé,$c[2015]
300 3 volums (151 pàgines, 6 pàgines sense numerar) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volums$bnc$2rdacarrier
500 A la coberta: Edebé On proyecto global interactivo
505 8 Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre
650 09 Castellà (Llengua)$2thub
650 09 Educació primària$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
650 07 Castellà$xEnsenyament primari$2Lemac
655 04 Llibres de text
700 1 Garrido, Antonio,$d1962-$eeditor literari


Obra completa /  Amb pla d’obra / No hi ha informació que identifiqui el recurs

Ex: Obra completa, compilació de diferents autors

Comentari:. Al llom i a la portada, juntament amb el nom de l’editorial, està indicat el nivell educatiu “Educació Primària”. Tot i la posició que ocupa en el document, es tracta com a informació complementària del títol seguint la proposta indicada en aquestes concrecions. El nom de les assignatures “Ciències socials” i “Ciències naturals” designa la part i correspon al 6.1 i al 6.2 respectivament. En una nota 500 destaca el nom del projecte educatiu “Projecte aula activa”.


 

017 DL B 26437-2014 (conjunt)$bBiblioteca de Catalunya
020 9788468215846$q(conjunt)
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Medi 6 :$beducació primària
250 Primera edició
264 1 El Prat de Llobregat, Barcelona :$bVicens Vives,$c2015
300 2 volums (241 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
500 Projecte Aula Activa
505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
650 09 Ciències socials$2thub
650 09 Ciències naturals$2thub
650 09 Educació primària$2thub
650 09 Cicle superior d'educació primària$2thub
650 07 Ciencies socials|xEnsenyament primari|2lemac
650 07 Ciencies naturals|xEnsenyament primari|2lemac
655 04 Llibre de text
700 1 $iContenidor de (obra)$aGarcía Sebastián, Margarita.$tCiències socials   (Vid. Compilacions Mat textual)
700 1 Gatell, Cristina,$d1955-$eautor
700 1 Batet Rovirosa, Maria,$eautor
700 1 $iContenidor de (obra)$aCasajuana, R.$q(Rosabel).$tCiències naturals


 

Obra completa /  Amb pla d’obra / Amb informació que identifica el recurs

Ex: Obra completa, compilació de diferents autors, amb pla d’obra. La informació de la portada identifica les parts del document.

Comentari: Al tractar-se d’una multivolum s’ha tingut en compte el camp 008 (codificació de la posició 6 “Tipus de data” amb el valor m per indicar que les parts de l’obra estan publicades en diferents períodes); el camp 300 i el 505.  La informació relativa a la catalogació d’una edició actualitzada de només una part de l’obra (llibre d’exercici) es fa constar en nota. Conté material d’acompanyament.


 

008 070221m20062007it a|||| p||| 000 0|ita|c
020 9789606632242$q(Libro dello studente con videocorso)
020 9789606632259$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video)
020 9789606931185$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video ;$qedizione aggiornata)
020 9789606632297$q(Guida per l'insegnante)
020 9789606632266$q(CD)
035 9789606632242$9ES-BaUB001
035 0965-03660$9ES-BaUB035
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB$dES-BaUB
245 00 Nuovo Progetto italiano 1 :$bcorso multimediable di lingua e civiltà italiana
246 30 Progetto italiano 1
250 I edizione
264 1 Roma :$bEdilingua,$c2006-2007
300 3 volums (198, 135, 176 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c28 cm +$e1 videodisc, 1 disc àudio
336 text$btxt$2rdacontent
336 imatge en moviment bidimensiona$|btdi$2rdacontent
336 sons$bsnd$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
337 projectat$bg$2rdamedia
337 àudio$bs$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
338 vídeodisc$bvd$2rdacarrier
338 disc àudio$bsd$2rdacarrier
500 L'obra consta de volums de diferents edicions: Quaderno degli esercizi. Edizione aggiornata, 2010 (147 pàgines)
500 Reimpressions: Libro dello studente, 2009
505 8 Conté: Libro dello studente con videocorso / T. Marin, S. Magnelli -- Quaderno degli esercizi e delle attività video / L. Ruggieri, S. Magnelli, T. Marin -- Guida per l'ingegnante / M. Gloria Tommasini
521 8 Nivell: Livello elementare, A1-A2, Quadro europeo di riferimento
650 09 Italià$2thub
650 09 Ensenyament de llengües$2thub
650 09 Estudiants estrangers$2thub
650 07 Llenguatge i llengües$xEnsenyament$2lemac
650 07 Estudiants estrangers|xEnsenyament$2lemac
651 04 Itàlia$2lenoti
655 04 Llibres de text
700 1 Marin, T.$q(Telis),$eautor
700 1 Magnelli, S.$q(Sandro),$eautor
700 1 Ruggieri, L.$eautor
700 1 Tommasini, M. Gloria,$eautor


2.2. Exemples de descripció en registre bibliogràfic separat per cada llibre 

Excepcional per raons d'edicions no podreu incloure en un unic registre bibliogràfic els diferents llibres que component tot el pla de l'obra.

Vegeu les casuístiques següents:

 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

Ex:

Comentari: Exemple sense pla d’obra i sense informació sobre l’exemplar a la coberta. Per aquesta raó no porta nota de conté i en el camp 300 hi consta només l’extensió de l’exemplar catalogat. La informació sobre el projecte educatiu s’indica en nota.

008 170526s2008 spca || 000 ||spa|c
017 DL Z. 1239-2009$bOficina DL Zaragoza
020 9788498044737
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
100 1 Montero, Diego,$eautor
245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio /$cDiego Montero y Lourdes Trasobares ; il·lustracions: Jordi Fenosa Tatay
264 1 Barcelona :$bCastellnou,$c2008
300 168 pàgines :$bil·lustracions ;$c29 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
500 A la coberta: Projecte educatiu Salvem la Balena Blanca
650 09 Castellà (Llengua)$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
650 04 Castellà$xEnsenyament primari$2lemac
655 07 Llibres de text
700 1 Trasobares, Lourdes,|eautor
700 1 Fenosa, Jordi,|d1965-|eil·lustrador


 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

Ex:

Comentari: obra en una sola part. El document no especifica de quin tipus d’exemplar es tracta (llibre de l’alumne, llibre del professor, llibre d’exercici, etc.) per tant no es posa cap nota de contingut (505). Destaca la informació sobre la comunitat autònoma que s’indica com a títol distintiu. “Experiencias didácticas” es posa com a informació complementària del títol per tal d’especificar el contingut didàctic de l’obra. Habitualment la informació sobre la comunitat autònoma es registrarà com a últim element del títol.

 

017 DL V 2279-1983$bOficina DL València
020 8420724203
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Comunidad valenciana :$bexperiencias didácticas : E.G.B. /$cLuis Ariño [i 7 més]
264 1 Madrid :$bAnaya,$c[1983]
300 155 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c27 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
504 Inclou apèndix
650 09 Ciències socials$2thub
650 09 Ensenyament primari$2thub
650 07 Ciències socials$xEnsenyament primari$2lemac
651 04 País Valencià$2lemac
655 04 Llibres de text
700 1 Ariño, Luis$c(Professor),$eautor

 

 

 

 [1] En la forma que trobeu en els encapçalaments de matèria

  • No labels