1.Generalitats

Aquesta  guia pretén ser un ajut per a la catalogació dels llibres de text. S'ha de tenir en compte que en aquest tipus de material les editorials no segueixen un patró uniforme en la presentació dels títols a les cobertes i/o a les portades i per tant, es creu necessari establir una pauta d’enregistrament d’aquesta dada. D’aquesta manera s’intenta obtenir una descripció bibliogràfica el més uniforme possible, reduir el nombre de duplicats i facilitar la identificació del document a l’usuari. 

Tradicionalment i per petició expressa de la biblioteca en el seu moment, els llibres de text s’han catalogat nivell per nivell. O sigui, un únic registre bibliogràfic per a cada curs escolar, que ha d’incloure tots els materials que l’editorial hagi generat per aquell curs: llibre del professor, llibre de l’alumne; quaderns d’exercicis; etc.

Per tal aconseguir aquest objectiu i tenint en compte les necessitats dels vostres usuaris, els vostres suggeriments i l’organització del fons de la biblioteca el més idoni és descriure els documents considerant els següents elements:

  • Assignatura
  • Curs escolar
  • Ensenyament [1]
  • Cicle d’ensenyament: inicial, mitjà, superior
  • Comunitat autònoma

A l’hora de catalogar un llibre de text farem la tria del títol en funció de la seqüència o la tipografia d’aquest a la font d’informació. El transcriurem respectant la disposició de la informació tal i com apareix a la portada i/o coberta. Ara bé, en aquells casos, en que això no sigui possible perquè les informacions complementàries del títol es troben disperses per tota la portada i molt deslligades del títol propi, es recomana seguir, sempre que es pugui, la seqüència proposada anteriorment. Es tracta d’usar aquesta seqüència com a guia per a interpretar les portades juntament amb les pàgines web de les editorials que sovint proporcionen el pla de l’obra.

 

1.1 Accions prèvies a la catalogació

1.- Al CCUC, fer cerques del document a catalogar per diferents camps:

  • ISBN
  • Paraula clau
  • DL
  • Col·lecció

D’aquesta manera s’evita la creació de duplicats. 

D’altra banda, també es recomanable fer un cerca sota l’índex d’autors perquè pot donar pistes de si hi ha algun document a catàleg que sigui susceptible de convertir-se en una notícia multivolums.

2.- Consultar a les pàgines web de les editorials els plans de l’obra.

3.- Identificar el títol de l’obra segons el que apareix a la portada i/o a la coberta. És important respectar les dades que surten a la fonts d’informació i no pressuposar-ne cap.

Ex: 

245 10 Llengua catalana 3 :$b3r ESO

Comentari: En el camp del títol s’ha respectat la informació que surt a la coberta. Malgrat saber que el número 3 que acompanya el títol correspon al curs escolar i que aquesta informació es repeteix a la part inferior de la coberta, no s’ha obviat. En canvi, no s’ha enregistrat la informació relativa al Llibre de l’alumne ja que no apareix enlloc, ni al document ni al pla de l’obra.

 

1.2 Font d'informació

La font d'informació d'un llibre de text en ordre de preferència:

  • La portada i/o la coberta

 

Si la font principal no proporciona informació, obteniu-la de les fonts següents per ordre de preferència:

  • El material textual d'acompanyament, per exemple, guies, fullets, quaderns, etc.

  • Altres fonts: pagines web de les editorials

 

1.3  Notícies duplicades en el CCUC

En el CCUC us podeu trobar que un mateix títol està catalogat de diferents maneres:

a) Si el registre bibliogràfic té associada únicament la vostra localització, podeu afegir, modificar i/o esborrar qualsevol valor fix, etiqueta, etc. Consulteu els criteris per la modificació de dades de les Pautes  a l'hora de modificar un element. En aquest cas, cal actualitzar el codi de l'estat del registre (posició 5 de la capçalera).

b) Si el registre bibliogràfic té associada una localització diferent a la vostra, podeu afegir, modificar i/o esborrar aquells valors fixos, etiquetes, etc. que fan que la catalogació sigui incorrecta, tant des del punt de vista de les Pautes de catalogació del CCUC com per tractar-se d'errors obvis (no criteris catalogràfics) en la catalogació, per exemple: no posar el número de la col·lecció quan n'existeix un és un “error obvi". Recordeu, en aquests casos, canviar el nivell de codificació (cap/17) del registre si amplieu el nivell de catalogació d'un nivell 7 o 5 a un nivell 4 i actualitzar el codi de l'estat del registre (posició 5 de la capçalera).

c) Si en el CCUC un recurs té més d’un registre bibliogràfic i us voleu despenjar d’un d’aquests i penjar-vos d’un altre que s’ajusta més a les vostres necessitats, ho podeu fer. Recordeu, però que caldrà afegir al registre bibliogràfic del vostre catàleg local la 001 corresponent i verificar les reimpressions. En aquest cas, cal que comuniqueu la detecció dels duplicats directament  al CCUC : qualitatccuc@csuc.cat, ja que s'han de resoldre des de l'oficina del CSUC. Informeu del Bib-ids del registre bo i dels registres duplicats. Preferiblement poseu com a assumpte del missatge: DUPLICATS CCUC.

d) Per a qualsevol altre cas, poseu-vos en contacte amb l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat)

Per més informació sobre els criteris per a la modificació de dades podeu consultar les Generalitats de les Pautes de Materia Textual.

 

1.4  Tractament de les obres en més d'una part (tractament de le obres multivolum?)

La primera cosa que s’ha de tenir en compte en la descripció d’aquest tipus d’obres és que es farà sempre un únic registre multivolum i que s’ha d’intentar recuperar el pla de l’obra a la pàgina web de l’editorial. Si aquest no es troba, es descriu el primer volum que arriba al catàleg. Amb els llibre de text no es pot pressuposar res, per tant, si el document no especifica de quin tipus d’exemplar es tracta (llibre de l’alumne, llibre del professor, llibre d’exercici, etc.), no es posarà cap nota de contingut (505). Aquesta és l’única excepció. En tots els altres casos sempre haurà de constar una nota de conté.


Es recomana que mai es descrigui sota un únic RB ni més d’un curs escolars ni més d’un cicle. Si us trobeu en el CCUC algun registre d’aquest tipus, o d’altres com per exemple, registres que és cataloguen com a Títol de la part com a títol dependent, o sigui, 245$p (als catàlegs locals és poc probable), contacteu amb l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat) per la seva recatalogació. 

2. CATALOGACIÓ 

Tenim l’obra completa d'una mateixa edició (poden ser diferents reimpressions) i es considera més útil catalogar l'obra en un únic RB, independentment que els títols de les parts siguin o no siguin significatius.

El RB resultant serà el d'obra completa.

2.1 Tria del punt d'accés 

a) Col·laboracions :
Una col·laboració és quan l’autoria de cadascun dels volums que conforma el conjunt de l’obra no és atribuïda a creadors individuals. Per exemple, quan el llibre del profesor, el llibre de l’alumne i quaderns d’exercicis tenen els mateixos autors. Les col·laboracions són identificades pel primer creador i el títol preferit (1XX+245, o, 100+240), fins i tot quan l’obra té més de tres autors.

 

Vegeu exemple: Música 4 : primaria : clicle mitja 


b) Compilacions
L’obra és una compilació quan a partir de la informació trobada en el recurs, s'indica clarament qui ha creat què, o apareix la menció del compilador o editor literari clarament identificada.

Quan l’obra és una compilació d’obres de diferents creadors amb títol col·lectiu: 

  • Elaboreu el punt d’accés autoritzat que representa l’obra usant el títol col·lectiu
  • Es dóna el contingut en un camp 505, però no es proporcionen els punts d’accés autoritzat analítics perquè aquest tipus de material s’inclouria en l’excepció que contemplen les Pautes:
  • “Es dóna el contingut en un camp 505, si és factible. Es proporciona un punt d’accés autoritzat analític per a l'obra predominant o la primera si representa una part important del recurs. Opcionalment podeu donar altres punts d’accés analítics d’altres obres de la compilació. No s'aplica en el cas d'antologies de poesia, himnaris, actes de congressos, revistes, col·leccions d'entrevistes o cartes, capítols de multivolums i recursos similars [per exemple els llibre de text]”
  • Es fans les corresponents secundàries d’autories

Si l'obra és una compilació d'obres de diferents creadors sense títol col·lectiu. Això no és possible, oi?

 

2.2. Elements que caldrà tenir en compte per fer la descripció bibliogràfica:

008 - Elements de longitud fixa

A l’hora d’omplir aquesta etiqueta heu de tenir en compte els següent camps:

  • Pos. 06-  Tipus de datauseu per defecte el codi “s” per a obres d’aquesta tipologia, en més d’una part. Excepció en cas de tenir obres en més d’una part publicades en diferents anys, s’utilitza el codi “m”.
  • Pos. 22 - Destinataris: a codificar en funció del curs escolar al qual va adreçat el document.


017 - Número de  Dipòsit Legal

Cal fegir el qualificador indicant quin material tenim exactament. Donarem el DL de l'obra completa o els DL de cada part.   

Ex: 

017   DL B. 1409-2016 ([Llibre del professor])|bBiblioteca de Catalunya


Ex:         

017    DL Z 2673-1994 (Quadern d'activitats 2)$bOficina DL Zaragoza

017    DL Z 2672-1994 ((Quadern d'activitats 1)$bOficina DL Zaragoza

017    DL Z 1912-1994 (Llibre del professor + [Llibre de l'alumne])$bOficina DL Zaragoza

 

020 - Número de l'ISBN

Cal fegir el qualificador indicant quin material tenim exactament. Donarem l'ISBN de l'obra completa. Si no n'hi ha, donarem l'ISBN de cada part.

Ex: 

020  8447901661 (Llibre del professor + [Llibre de l'alumne])


Ex:     

020 ## 844546789X#(conjunt)

             o      

020    8447901661 (LLibre del professor + [Llibre de l'alumne])

020    8414643154433 (Quadern d'activitats 1)

020    8414643154440 (Quadern d'activitats 2) 

 

245 - Títol i mencions de responsabilitat 

El títol propi dels llibres de text d’educació primària (i secundària) hauria de contemplar els següents elements i enregistrar-los seguint la seqüència que es defineix a continuació sempre que es pogui.  

  1. element del títol: Nom d’assignatura o  títol distintiu
  2. element del títol: Curs escolar
  3. element del títol: Ensenyament
  4. element del títol: Cicle d’ensenyament
  5. element del títol: Comunitat autònoma

En algunes ocasions hi haurà elements que no constaran en el recurs,  en funció de la informació que proporcionin les editorials a les portades i/o a les cobertes. Cal valorar si aquests elements ajuden a identificar millor el document. Si és així, es pot recórrer a fonts externes (pàgines web de les editorials) i enregistrar-los entre claudàtors [ ].

Primer de tot s’ha de detectar el títol del document a catalogar. El més comú, en aquest tipus de material, és que el títol propi el conformi el nom de l’assignaturaAra bé, en aquells documents on convisquin el nom de l’assignatura i un títol distintiu tindria prioritat el títol distintiu. Així doncs, el nom de l’assignatura s’enregistraria a continuació del títol propi i tot seguit es detallaria la resta d’elements. (vegeu exemple 2)

Ex:

100 1# Hernàndez, F. Xavier$q(Francesc Xavier),$d1954-|eautor

245 10 Coneixement del medi social i cultural 5 :$b1r any de cicle superior d'educació primària

505 8# Conté: LLibre del professor -- [Llibre de l'alumne] -- Quadern d'activitats 1 -- Quadern d'activitats 2

 

Vegeu les següents casuístiques: 

Ex 1: 

Nom de l’assignatura + Curs  :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament

245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio

245 10 Ciencias de la naturaleza  4 :$bE.G.B. 


Ex 2: 

Títol distintiu + Curs :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Carabás 2 :$bprimària : primer ciclo


Ex 3: 

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura  :  Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament 

245 10 Aiguaneix 1 : $b matemàtiques : educació primària : cicle superior 

 

Ex 4: 

Títol distintiu  :$b Nom de l’assignatura  :  Curs  : Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament

245 10 Clip :$bciències socials : 7 EGB.

245 10 Àbac :$bmatemàtiques : 8è EGB


Ex. 5:

Nom de l’assignatura : Curs :$bComunitat autònoma : Cicle d’ensenyament 


245 10 Ciències Socials 8 :$bValència : segona etapa

Comentari: a la coberta apareix la menció de l’ensenyament: EGB. Aquesta informació es posa en una nota 500.

 

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura   :  Comunitat autònoma


245 10 Nuevo país 6 :$bciencias sociales : Andalucía

 


Ex 6: 


 

008 130313s2010 sp ag b 0|| 0 cat|c
020 9788448171902 (Llibre)
020 9788448171902 (CD d'audicions alumne)
040 ES-BaCBU$bcat$erda$cES-BaCBU$dES-BaUB
100 1 Cano i Nogué, Mercè,$eautor
245 00 Música 4 :$bprimària : cicle mitjà /$cMercè Cano i Nogué [i 3 més]
250 Tercera edició
264 1 Aravaca :$bMc Graw Hill,$c[2010]
300 80 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c29 cm +$e1 disc sonor (CD)
336 text$btxt$2rdacontent
336 paraula parlada$bspw$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
337 àudio$bs$2rdamedia
338 volum$bnc$2rcdacarrier
338 disc àudio$bsd$2rdacarrier
505 8 Conte: Llibre de l'alumne -- CD d'audicions de l'alumne
650 04 Música|xEnsenyament primari$2lemac
650 09 música$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
655 04 Llibres de text

Comentari: Aquí destaca el material d’acompanyament (1 disc sonor) que ens dóna informació sobre el públic al qual va dirigit (alumneat) i que queda reflectit en els següents camps: 020, 300, 336 / 337 / 338, 505.
 

Comentari: La designació de Llibre de l’alumne s'ha deduït arran de l’especificació que consta en la superfície del material d’acompanyament.


Ex 7: 


Comentari: En el cas dels quaderns de treball s’ha de tenir en compte que sovint el número que es visualitza a la coberta i/o a la portada del document indica el número del quadern i no es refereix pas al curs. En aquest cas es crea un únic registre que inclogui tots els exemplars a catalogar i s’especifica la seqüència en una nota 505.


264 - Menció de producció, publicació, distribució i/o fabricació 

Els llibres de text tindran sempre una data única (que a la 008 es reflecteix amb una s). Per la tipologia del material no es publiquen en dates diferents, per tant, no hi haurà dates obertes tret algun cas específic com per exemples les obres publicades trimestralment. En aquest cas s’afegeix un altre volum i es modifiquen les dates si és necessari.

 

300 - Descripció física

Deixarem en blanc el nombre d'unitats físiques i només farem constar el $n
Excepció: Quan sabem que l'obra té fins a 3 volums posarem la paginació de que disposem.

Ex:

300 ## volums

Ex:

300 ## volums (175, 48, 48 pàgines)

 

Useu el $e per descriure el material complementari

Ex:

300 ##  231 pàgines ;|c23 cm +|e1 disc àudio

4XX/8XX - Col·lecció

Donarem el número de col·lecció de les parts de les que es disposa.
En principi no s’indicaran en aquest camp els projectes educatius que apareixen, generalment, a les cobertes. 

Ex:

830 #0 Títol#;$v5, 7
830 #0 Títol#;$v3-6, 10
830 #0 Títol#;$v1

 

500 - Nota general

Donarem les dates de les diferents reimpressions de l'edició que cataloguem en una nota 500, sense especificar quina o quines han estat les parts reimpreses.

Ex: 

500 ## Reimpressions: 1972, 1980

 

Farem constar en nota la informació relativa als projectes. En cap cas s’utilitzarà el camp nota per donar informació sobre el pla d’obra.

500 # #  A la coberta: Projecte de..... 

 

Vegeu exemple: Medi 6 : educació primària

 

Es recull en aquesta nota el contingut del material d'acompanyament i també totes les notes que fan referència a aquest siguin generals, a la llengua, al títol, o bé a la descripció física.

Ex: 

500 El CD-ROM d'acompanyament conté dotze poemes musicalitzats

 

Quan el material d'acompanyament és un recurs d'accés remot, afegirem la nota corresponent i una 856 42

Ex: 

500     Lloc web d'acompanyament: ...
856 42 |3Lloc web d'acompanyament|u ...


505 - Nota de contingut

Donarem en una nota de conté (505) els títols de les parts. En el cas de que cada part tingui un autor diferent, es pot donar a continuació del títol i només farem entrada secundària del primer autor  o dels creadors restants que creieu convenient. ???? no s'hauria de fer una |i(Contenidor de obra)...

Excepció: No farem mai aquesta nota si ni en el document ni en el plà de l’obra no s’especifica de quin tipus d’exemplar es tracta ????

Ex:
505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
700 1 García Sebastián, Margarita,|eautor
700 1 Gatell, Cristina,|d1955-|eautor
700 1 Batet Rovirosa, Maria,|eautor
700 1 Casajuana, R.|q(Rosabel),|eautor

505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
700 12 $i Contenidor de (obra)$aGarcía Sebastián, Margarita.$tCiencies socials
700 12 700 1 Gatell, Cristina,|d1955-|eautor
700 1 Batet Rovirosa, Maria,|eautor (opcional)
700 12$i Contenidor de (obra)$aCasajuana, R.|q(Rosabel).$tCiències naturals 

Ex: Vegeu exemple Lenguaje : 6º EGB  
505 8 Conté: Libro del alumno

Ex: Vegeu exemple Palabra y comunicación 3 : tercer curso educación primaria 

505 8 Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre 

Ex: Vegeu exemple Medi 6 : educació primària  

505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més] 

 

6XX - Matèries

Doneu en matèria el nom de l’assignatura i el nivell d’ensenyament (lemac el nivell: ensenyament primari, ensenyament secundari...). Amb els llibre de text es recomana triar un terme o descriptor específic abans que un de general.

Ex: 

650 04 Música|xEnsenyament primari$2lemac


655 - Terme d'indexació

Feu una 655  Llibres de text

? 653 = BC

En el CCUC l'ús del camp 655 és només obligatori per a recursos electrònics d'accés remot. 

3. Cassos especials

3.1 Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part figura al recurs

Es cataloga només l’exemplar del que disposem per tant, els camp 300 i el 505 només inclouen la informació específica sobre aquest volum. 

Ex: 

 

020 8426513387
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
100 1 Javaloy García, Juan,$eautor
245 10 Lenguaje :$b6º EGB /$cJuan Jalavoy García, José Ignacio Martínez Cía, Tomás Solans Gistau
264 1 Madrid :$bMagisterio Español,$c[1981]
300 246 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c24 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
500 Inclou índex
505 8 Conté: Libro del alumno
650 09 Ensenyament primari|2thub
650 09 Castella (Llengua)|2thub
650 04 Castellà|xEnsenyament primari|2lemac
655 04 Llibres de text
700 1 Martínez Cía, José Ignacio,|eautor
700 1 Solans Gistau, Tomás,|eautor
Comentari: Obra incompleta, sense pla d’obra. La informació sobre l’exemplar consta a la coberta (libro del alumno).

3.2 Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

Ex:

008 170526s2008 spca || 000 ||spa|c
017 DL Z. 1239-2009$bOficina DL Zaragoza
020 9788498044737
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
100 1 Montero, Diego,$eautor
245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio /$cDiego Montero y Lourdes Trasobares ; il·lustracions: Jordi Fenosa Tatay
264 1 Barcelona :$bCastellnou,$c2008
300 168 pàgines :$bil·lustracions ;$c29 cm 
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
500 A la coberta: Projecte educatiu Salvem la Balena Blanca
650 09 Castellà (Llengua)$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
650 04 Castellà$xEnsenyament primari$2lemac
655 07 Llibres de text
700 1 Trasobares, Lourdes,|eautor
700 1 Fenosa, Jordi,|d1965-|eil·lustrador

Comentari: Exemple sense pla d’obra i sense informació sobre l’exemplar a la coberta. Per aquesta raó no porta nota de conté i en el camp 300 hi consta només l’extensió de l’exemplar catalogat. La informació sobre el projecte educatiu s’indica en nota.

 

3.3. Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

 

Ex:

 

017 DL V 2279-1983$bOficina DL València
020 8420724203
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Comunidad valenciana :$bexperiencias didácticas : E.G.B. /$cLuis Ariño [i 7 més]
264 1 Madrid :$bAnaya,$c[1983]
300 155 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c27 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
504 Inclou apèndix
650 09 Ciències socials$2thub
650 09 Ensenyament primari$2thub
650 07 Ciències socials$xEnsenyament primari$2lemac
651 04 País Valencià$2lemac
655 04 Llibres de text
700 1 Ariño, Luis$c(Professor),$eautor

Comentari: obra en una sola part. El document no especifica de quin tipus d’exemplar es tracta (llibre de l’alumne, llibre del professor, llibre d’exercici, etc.) per tant no es posa cap nota de contingut (505). Destaca la informació sobre la comunitat autònoma que s’indica com a títol distintiu. “Experiencias didácticas” es posa com a informació complementària del títol per tal d’especificar el contingut didàctic de l’obra. Habitualment la informació sobre la comunitat autònoma es registrarà com a últim element del títol.

 

3.4. Obra completa /  Amb pla d’obra / La informació que identifica la part surt al recurs

Ex: 

017 DL B. 6386-2015$bBiblioteca de Catalunya
020 9788468322636$q(conjunt)
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Palabra y comunicación 3 :$btercer curso educación primaria /$cdirección general: Antonio Garrido González
264 1 Barcelona :$bEdebé,$c[2015]
300 3 volums (151 pàgines, 6 pàgines sense numerar) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volums$bnc$2rdacarrier
500 A la coberta: Edebé On proyecto global interactivo
505 8 Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre
650 09 Castellà (Llengua)$2thub
650 09 Educació primària$2thub
650 09 Cicle mitjà d'educació primària$2thub
650 07 Castellà$xEnsenyament primari$2Lemac
655 04 Llibres de text
700 1 Garrido, Antonio,$d1962-$eeditor literari

Comentari: Obra en tres parts (motxilla lleugera). En aquest cas en el cap 505 la informació que identifica la part correspon a la subdivisió temporal del curs escolar. En el camp 300 queda especificat el nombre de volums i les pàgines, en aquest cas consecutives. La informació relativa al projecte educatiu s’indica en nota.

3.5 Obra completa /  Amb pla d’obra / No hi ha informació que identifiqui el recurs

Ex: Obra completa, compilació de diferents autors

 

017 DL B 26437-2014 (conjunt)$bBiblioteca de Catalunya
020 9788468215846$q(conjunt)
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB
245 00 Medi 6 :$beducació primària
250 Primera edició
264 1 El Prat de Llobregat, Barcelona :$bVicens Vives,$c2015
300 2 volums (241 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm
336 text$btxt$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
500 Projecte Aula Activa
505 8 Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]
650 09 Ciències socials$2thub
650 09 Ciències naturals$2thub
650 09 Educació primària$2thub
650 09 Cicle superior d'educació primària$2thub
650 07 Ciencies socials|xEnsenyament primari|2lemac
650 07 Ciencies naturals|xEnsenyament primari|2lemac
655 04 Llibre de text
700 1 $iContenidor de (obra)$aGarcía Sebastián, Margarita.$tCiències socials   (Vid. Compilacions Mat textual)
700 1 Gatell, Cristina,$d1955-$eautor
700 1 Batet Rovirosa, Maria,$eautor
700 1 $iContenidor de (obra)$aCasajuana, R.$q(Rosabel).$tCiències naturals

Comentari:. Al llom i a la portada, juntament amb el nom de l’editorial, està indicat el nivell educatiu “Educació Primària”. Tot i la posició que ocupa en el document, es tracta com a informació complementària del títol seguint la proposta indicada en aquestes concrecions. El nom de les assignatures “Ciències socials” i “Ciències naturals” designa la part i correspon al 6.1 i al 6.2 respectivament. En una nota 500 destaca el nom del projecte educatiu “Projecte aula activa”.

 

3.6. Obra completa /  Amb pla d’obra / Amb informació que identifica el recurs

Ex: Obra completa, compilació de diferents autors, amb pla d’obra. La informació de la portada identifica les parts del document.

 

008 070221m20062007it a|||| p||| 000 0|ita|c
020 9789606632242$q(Libro dello studente con videocorso)
020 9789606632259$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video)
020 9789606931185$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video ;$qedizione aggiornata)
020 9789606632297$q(Guida per l'insegnante)
020 9789606632266$q(CD)
035 9789606632242$9ES-BaUB001
035 0965-03660$9ES-BaUB035
040 ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB$dES-BaUB
245 00 Nuovo Progetto italiano 1 :$bcorso multimediable di lingua e civiltà italiana
246 30 Progetto italiano 1
250 I edizione
264 1 Roma :$bEdilingua,$c2006-2007
300 3 volums (198, 135, 176 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c28 cm +$e1 videodisc, 1 disc àudio
336 text$btxt$2rdacontent
336 imatge en moviment bidimensiona$|btdi$2rdacontent
336 sons$bsnd$2rdacontent
337 sense mediació$bn$2rdamedia
337 projectat$bg$2rdamedia
337 àudio$bs$2rdamedia
338 volum$bnc$2rdacarrier
338 vídeodisc$bvd$2rdacarrier
338 disc àudio$bsd$2rdacarrier
500 L'obra consta de volums de diferents edicions: Quaderno degli esercizi. Edizione aggiornata, 2010 (147 pàgines)
500 Reimpressions: Libro dello studente, 2009
505 8 Conté: Libro dello studente con videocorso / T. Marin, S. Magnelli -- Quaderno degli esercizi e delle attività video / L. Ruggieri, S. Magnelli, T. Marin -- Guida per l'ingegnante / M. Gloria Tommasini
521 8 Nivell: Livello elementare, A1-A2, Quadro europeo di riferimento
650 09 Italià$2thub
650 09 Ensenyament de llengües$2thub
650 09 Estudiants estrangers$2thub
650 07 Llenguatge i llengües$xEnsenyament$2lemac
650 07 Estudiants estrangers|xEnsenyament$2lemac
651 04 Itàlia$2lenoti
655 04 Llibres de text
700 1 Marin, T.$q(Telis),$eautor
700 1 Magnelli, S.$q(Sandro),$eautor
700 1 Ruggieri, L.$eautor
700 1 Tommasini, M. Gloria,$eautor
700 1 $iContenidor de (obra)$aMarin, T.$q(Telis).$tLibro dello studente con videocorso
700 1 $iContenidor de (obra)$aRuggieri, L.$tQuaderno degli esercizi e delle attività video
700 1 $iContenidor de (obra)$aTommasini, M. Gloria.$tGuida per l'ingegnante

 

Comentari: Al tractar-se d’una multivolum s’ha tingut en compte el camp 008 (codificació de la posició 6 “Tipus de data” amb el valor m per indicar que les parts de l’obra estan publicades en diferents períodes); el camp 300 i el 505.  La informació relativa a la catalogació d’una edició actualitzada de només una part de l’obra (llibre d’exercici) es fa constar en nota. Conté material d’acompanyament.

 

 

 



[1]  Vegeu : Encapçalaments de matèries

 

 

-----------------------------

Octubre 2017

 

 

 

  • No labels