1.Generalitats

Tenint en compte que les editorials no segueixen un patró uniforme en la presentació dels títols a les cobertes i/o portades en l'edició de llibres de text considereu els elements següents per descriure els documents: 

  • Assignatura: llengua catalana, ciències socials, etc. 
  • Curs escolar: P-3, 1r, 2n, etc. 
  • Ensenyament: infantil (de 0 a 6 anys), primari (de 6 a 12 anys), secundari (de 12 a 16 anys), batxillerat
  • Cicle d'ensenyament: Per educació infantil: primer cicle (de 0 a 3 anys) o P3, P4 i P5 i de segon cicle (de 3 a 6 anys). Per educació primària: cicle inicial (1r i 2n), cicle mitjà (3r i 4rt) i cicle superior (5è i 6è)
  • Comunitat autònoma. 

Com a ajuda per a indentificar els cicles dels llibres de text del S.XIX podeu consultar aquestes infografies de la UB. 

1.1. Accions prèvies a la catalogació

a) Feu cerques del document pels diferents camps:

  • ISBN
  • Paraula clau
  • Dipòsit legal
  • Col·lecció 
  • Cerqueu també per autor per trobar, si s'escau, parts del document que serien susceptibles de ser recatalogats, per exemple un llibre de l'alumne catalogat independentment.

b) Consulteu els plans de l'obra a les pàgines web de les editorials

c) Identifiqueu el títol de l'obra segons el que aparegui a la portada i/o coberta. És important respectar les dades que surten a la font d'informació i no pressuposar-ne cap.

Ex: 

245 10 Llengua catalana 3 :$b3r ESO

Comentari: En el camp del títol s’ha respectat la informació que surt a la coberta. Malgrat saber que el número 3 que acompanya el títol correspon al curs escolar i que aquesta informació es repeteix a la part inferior de la coberta, no s’ha obviat. En canvi, no s’ha enregistrat la informació relativa al Llibre de l’alumne ja que no apareix enlloc, ni al document ni al pla de l’obra.

1.2. Notícies duplicades en el CCUC

En el CCUC us podeu trobar que un mateix títol està catalogat de diferents maneres:

a) Si segueix les pautes proposades a continuació, afegiu la vostra localització i consulteu els criteris per la modificació de dades de les Pautes si creieu convenient modificar algun element.

b) No segueix les pautes proposades a continuació (bàsicament perquè els diferents llibres (llibre del professor, llibre de l'alumne, etc..) estan catalogats en registres separats. En aquest cas podeu aprofitar qualsevol registre per recatalogar-lo i adaptar-lo a les pautes següents. Informeu dels duplicats a l'oficina del CCUC (qualitatccuc@csuc.cat).

c) En el CCUC us podeu trobar uns reculls de llibres de texts, creats per la Biblioteca de Catalunya. Deixeu aquests registres tal com estan.

Ex..

245 00 [Llibres de text de ciències socials editats pel grup Edebé.|pEducació Secundària Obligatòria]
260 ##  |c<1995-2003>
300 ## <4> caixes (<124> vol.);|c29-32 cm
351 ## Organitzat per matèria, en segon terme alfabèticament per firma editorial i llengua dels documents i, en tercer terme, per tipologia documental
500 ## El peu d'impremta varia segons la llengua o l'àrea geogràfica: Edebé, Guadiel, Marjal, Rodeira, Giltza
520 #3 Recull de llibres de text, llibres guies, quaderns d'exercici i carpetes de recursos de les assignatures: Ciències socials: geografia i història; Cultura clàssica; Geografia; Història. Material didàctic en català, castellà, valencià, gallec i basc per a l'ensenyament de ciències socials a Educació Secundària Obligatòria, publicat pel grup editorial Edebé des de 1995
546 ## Textos en català, castellà, gallec i basc
555 #8 Ajuda de cerca disponible a Internet
650 07 Història|xLlibres de text|xEducació secundària obligatòria|2lemac
650 07 Geografia|xLlibres de text|xEducació secundària obligatòria|2lemac
650 07 Civilització clàssica|xLlibres de text|xEducació secundària obligatòria|2lemac
856 4# |3Ajuda de cerca|uhttp://www.bnc.cat/content/download/71760/1150786/file/047130060.doc


2.Tractament catalogràfic

Com a premisa principal feu la descripció d'aquest tipus d'obres sempre en un únic registre multivolum i intenteu recuperar el pla de l'obra a la pàgina web de l'editorial. Construïu per tant obligatòriament una nota 505 especificant els llibres que conté aquesta obra, llibre del professor, llibre del alumne, etc.  Només podeu deixar el registre sense 505 si no trobeu el pla de l'obra i feu la descripció amb el primer document que teniu  i aquest no especifica de quin tipus és, (llibre de l'alumne, llibre del professor, llibre d'exercici, etc.).

Es recomana que no descriviu sota un únic registre bibliogràfic ni més d’un curs escolar ni més d’un cicle. 

Ex.: 

NO: No catalogueu una part per separat, procureu sempre fer registres multivolum

020 9780194848039 (Workbook)

040 040 ES-BaCBU$bcat$erda$cES-BaCBU

041 0 eng$bcat

245 00 English plus 1. Workbook /$cChristina de la Mare, Janet Hardy-Gould

250 ## Catalan ed.

260 Oxford :$bOxford University Press,$c2010

300 74 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c30 cm

336 text|btxt$2rdacontent

336 imatge fixa|bsti$2rdacontent

337 sense mediació$bn$2rdamedia


SI

020 9780194700498$q(Student's book)

020 9780194848039$q(Workbook)

020 9780194848091$q(Llibre del professor)

020 9780194848596$q(Teacher's resource and tests pack)

020 9780194848121$q(Tests and resources Multi-Rom)

040 ES-BaCBU$bcat$erda$cES-BaCBU

041 0 eng$bcat

245 00 English plus 1

250 ## Catalan ed.

264 ## Oxford :|bOxford University Press,|c2010

300 ## 4 volums :$bil·lustracions en color ;$c30 cm +|e1 disc òptic (Multi-Rom)

336 text|btxt|2rdacontent

336 imatge fixa|bsti|2rdacontent

337 sense mediació|bn|2rdamedia

505 8 Conté: Workbook / Christina de la Mare, Janet Hardy-Gould -- Student's book / Ben Wetz, Helen Halliwell -- Llibre del professor / Sheila Dignen -- Teacher's resource and tests pack / Bess Bradfield, Ruth Hollyman


Seguiu les següents recomanacions per cada etiqueta: 


008 - Elements de longitud fixa

A l’hora d’omplir aquesta etiqueta heu de tenir en compte els següent valors:

  • Pos. 06-  Tipus de data: Normalment usareu el codi “s” per aquest tipus d'obres ja que habitualment s'editen els diferents llibres (de professor, etc..) el mateix any però si no és el cas podeu usar el codi "m" (vegeu exemple a la 264)
  • Pos. 22 - Destinataris: codifiqueu aquesta posició en funció del curs escolar al qual va adreçat el document.


017 - Número de  Dipòsit Legal

Donarem el DL de l'obra completa o els DL de cada part, fins a un màxim de 9. Afegiu el qualificador indicant a quin material es refereix

Ex:         

017 ## DL Z 2673-1994 (Quadern d'activitats 2)$bOficina DL Zaragoza

017 ## DL Z 2672-1994 (Quadern d'activitats 1)$bOficina DL Zaragoza

017 ## DL Z 1912-1994 (Llibre del professor + Llibre de l'alumne)$bOficina DL Zaragoza

017 ## DL B. 1409-2016 (Llibre del professor)$bBiblioteca de Catalunya


020 - Número de l'ISBN

Donarem l'ISBN de l'obra completa. Si no n'hi ha, donarem l'ISBN de cada part, fins a màxim de 9, seguits d'una menció que els identifiqui entre parèntesi.

Ex:     020 ## 844546789X$q(conjunt)

                                          o      

020 ## 8447901661$q(Llibre del professor + Llibre de l'alumne)

020 ## 8414643154433$q(Quadern d'activitats 1)

020 ## 8414643154440$q(Quadern d'activitats 2)

020 ## 8447901661$q(Llibre del professor + Llibre de l'alumne)


245 - Títol i mencions de responsabilitat 

El títol propi dels llibres de text hauria de contemplar els següents elements i enregistrar-los respectant la disposició de la informació tal com apareix a la portada i/o coberta sempre que aquesta aparegui de manera ordenada i entenedora, si no es el cas seguiu la seqüència que es defineix a continuació:  

    • Assignatura: llengua catalana, ciències socials, etc. 
    • Curs escolar: P-3, 1er, 2n, etc. 
    • Ensenyament: infantil (de 0 a 6 anys), primari (de 6 a 12 anys), secundari (de 12 a 16 anys), batxillerat, o graus de cicle mitjà o de cicle superior
    • Cicle d'ensenyament: Per educació infantil: primer cicle (de 0 a 3 anys) o P3, P4 i P5 i de segon cicle (de 3 a 6 anys). Per educació primària: cicle inicial (1r i 2n), cicle mitjà (3r i 4rt) i cicle superior (5è i 6è) 
    • Comunitat autònoma: 

Ex.:

 Títol distintiu  + curs :$bnom de l'assignatura + Ensenyament + cicle d'ensenyament 

 245 10 Aiguaneix 1:$bmatemàtiques : educació primària : cicle superior 

 

Ex:

100 1# Hernàndez, F. Xavier$q(Francesc Xavier),$d1954-$eautor

245 10 Coneixement del medi social i cultural 5 :$b1r any de cicle superior d'educació primària

505 8# Conté: Llibre del professor -- [Llibre de l'alumne] -- Quadern d'activitats 1 -- Quadern d'activitats 2

Recordeu que podeu consultar fonts externes com les pàgines web de les editorials per completar les informacions del títol amb elements que ajudin a identificar el document. Enregistrar-los entre claudàtors [ ].

Primer de tot s’ha de detectar el títol del document a catalogar. El més comú, en aquest tipus de material, és que el títol propi el conformi el nom de l’assignatura. Ara bé, en aquells documents on convisquin el nom de l’assignatura i un títol distintiu tindria prioritat el títol distintiu. Així doncs, el nom de l’assignatura s’enregistraria a continuació del títol propi i tot seguit es detallaria la resta d’elements. (vegeu exemple número 2)

Vegeu les següents casuístiques: 

Ex 1: 

Nom de l’assignatura + Curs  :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio


245 10 Ciencias de la naturaleza  4 :$bE.G.B. 


Ex. 2:

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura   :  Comunitat autònoma

245 10 Nuevo país 6 :$bciencias sociales : Andalucía

 

Ex 3: 

Títol distintiu + Curs :$b Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Carabás 2 :$bprimaria : primer ciclo

246 30 Primaria : primer ciclo : Carabás 2

En aquest cas feu un títol variant ja que no queda destacat el títol distintiu a la portada.


Ex 4: 

Títol distintiu + curs  :$b Nom de l’assignatura  :  Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament 


245 10 Aiguaneix 1 : $b matemàtiques : educació primària : cicle superior 

En aquest cas feu una nota 500 per explicar que "1" correspon al 5è curs, sino no s'enten 


Ex 5: 

Títol distintiu  :$b Nom de l’assignatura  :  Curs  : Ensenyament  :  Cicle d’ensenyament


245 10 Clip :$bciències socials : 7 EGB.


 

245 10 Àbac :$bmatemàtiques : 8è EGB


Ex. 6: 

Nom de l’assignatura : Curs :$bCicle d’ensenyament : Comunitat autònoma


245 10 Ciències Socials 8 :$bEGB segona etapa : València

Comentari: a la coberta apareix una menció de l’ensenyament més completa: EGB segona etapa, per això s'ha ampliar la menció de segona etapa de la portada.

Ex 7: 



008 ## 130313s2010 sp ag b 0|| 0 cat|c

020 ## 9788448171902$q(Llibre)

020 ## 9788448171902$q(CD d'audicions alumne)

040 ## ES-BaCBU$bcat$erda$cES-BaCBU$dES-BaUB

100 1# Cano i Nogué, Mercè,$eautor

245 10 Música 4 :$bprimària : cicle mitjà /$cMercè Cano i Nogué [i 3 més]

250 ## Tercera edició

264 #1 Aravaca :$bMc Graw Hill,$c[2010]

300 ## 80 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c29 cm +$e1 disc àudio

336 ## text$btxt$2rdacontent

336 ## paraula parlada$bspw$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

337 ## àudio$bs$2rdamedia

338 ## volum$bnc$2rcdacarrier

338 ## disc àudio$bsd$2rdacarrier

505 8# Conté: Llibre de l'alumne -- CD d'audicions de l'alumne

650 #7 Música$xLlibres de text$xEducació primària$2lemac 

650 #9 Música$2thub

650 #9 Cicle mitjà d'educació primària$2thub

655 07 Llibres de text$2tgfc

Comentari: Aquí destaca el material d’acompanyament (1 disc àudio) que ens dóna informació sobre el públic al qual va dirigit (alumnat) i que queda reflectit en els següents camps: 020, 300, 336 / 337 / 338, 505.

Comentari: La designació de Llibre de l’alumne s'ha deduït arran de l’especificació que consta en la superfície del material d’acompanyament.


Ex 8: 


Comentari: En el cas dels quaderns de treball s’ha de tenir en compte que sovint el número que es visualitza a la coberta i/o a la portada del document indica el número del quadern i no es refereix pas al curs. En aquest cas es crea un únic registre que inclogui tots els exemplars a catalogar i s’especifica la seqüència en una nota 505.

 017 ## DL M. 1465-1985 (cuaderno 1)|bOficina DL Madrid

017 ## DL M. 1463-1985 (cuaderno 2)|bOficina DL Madrid

017 ## DL M. 1461-1985 (cuaderno 3)|bOficina DL Madrid

017 ## DL M. 1459-1985 (cuaderno 4)|bOficina DL Madrid

020 ## 8434815230|q(cuaderno 1)

020 ## 8434815222|q(cuaderno 2)

020 ## 8434815214|q(cuaderno 3)

020 ## 8434815206|q(cuaderno 4)

040 ## ES-BaUB|bcat|erda|cES-BaUB

100 1# Pañellas, Mercè,|eautor

245 10 Actividades de matemáticas :|bcuaderno : ciclo inicial /|cM. Pañellas Valls [i 5 més]

264 #1 Madrid :|bSM,|c1985

300 ## 4 volums (96, 96, 96, 96 pàgines) :|bil·lustracions ;|c27 cm

336 ## text|btxt|2rdacontent

337 sense mediació|bn|2rdamedia

338 ## volums|bnc|2rdacarrier

500 ## En 4 volums

505 #8 Conté: 1-4

650 #7 Matemàtica|2thub

650 #7 Ensenyament primari|2thub

655 #7 Llibres de text$2tgfc

Ex. 9: 


 

Ex.: 

017 DL B 3816-2014|bBiblioteca de Catalunya

020 9788441222038

100 1 González, Núria,|eautor

245 1 0 Coneixement del medi 5 :|b cicle superior : [educació primària] /|cel Projecte TRAM 2.0 ha estat elaborat per l'equip pedagògic i editorial de Text-La Galera ; redacció: Núria González, Francisca Prieto, Josep Marcé

250 Primera edició

264 1 Barcelona :|bEnciclopèdia catalana : La Galera : Text,|cabril del 2014

336 text|btxt|2rdacontent

337 sense mediació|bn|2rdamedia

338 volum|bnc|2rdacarrier

300 283 pàgines :|bil·lustracions en color ;|c30 cm

500 Reimpressions: 2017

500 Projecte TRAM 2.0

 650 #7 Ciències naturals$xLlibres de text$xEducació primària$2lemac

 650 #7 Ciències socials$xLlibres de text$xEducació primària$2lemac

700 1 Prieto, Francisca,|eautor

700 1 Marcè, Josep,|eautor

710 2 TRAM 2.0 (Projecte educatiu)

Quan a la portada surt: "El projecte Tram 2.0 ha estat elaborat per l'equip pedagògic i editorial de TEXT La Galera"  i a més surt: redacció Núria González [i 2 més] considereu l'autor com la/es persones responsables de la part intel·lectual de l'obra, en aquest cas la Núria González i dos més. 


264 - Menció de producció, publicació, distribució i/o fabricació 

Els llibres de text tindran quasi sempre una data única (que a la 008 es reflecteix amb una s). Per la tipologia del material no es publiquen en dates diferents, per tant, no hi haurà dates obertes tret algun cas específic com per exemples les obres publicades trimestralment. En aquest cas, s’afegeix un altre volum i es modifiquen les dates si és necessari.

Ex.: un cas específic en que el tercer volum s'edita un any més tard. 

008 070221m20062007it a|||| p||| 000 0|ita|c

245 00 Nuovo Progetto italiano 1 :$bcorso multimediale di lingua e civiltà italiana

264 #1 Roma :$bEdilingua,$c2006-2007

300 ## 3 volums (198, 135, 176 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c28 cm +$e1 videodisc, 1 disc àudio

505 8# Conté: Libro dello studente con videocorso / T. Marin, S. Magnelli -- Quaderno degli esercizi e delle attività video / L. Ruggieri, S. Magnelli, T. Marin -- Guida per l'ingegnante / M. Gloria Tommasini


300 - Descripció física

En el cas que només tingueu una part, deixeu en blanc el nombre d'unitats físiques. 

Ex:

300 ## volums

Quan sapigueu que l'obra té fins a 3 volums poseu la paginació de cada volum.

Ex:

300 ## volums (175, 48, 48 pàgines)

 Useu el $e per descriure el material complementari

Ex:

300 ##  231 pàgines ;$c23 cm +$e1 disc àudio

En el cas de projectes infantils amb molt material divers (enganxines, cartolines, fulls troquelats, titelles, bosses de plàstic amb peces diverses ... ) que acostumen anar dins de carpetes o contenidors podeu usar el terme "material divers" i especificar els materials en una nota 500. 

Ex.: 

És una carpeta del projecte “Espiral màgica” que correspon al curs de P-3, primer trimestre. A part dels llibre de l’alumne del trimestre conté diversos fullets, unes cartolines amb dibuixos troquelats, enganxines i contes populars adaptats.

En aquest cas a la descripció poseu “3 carpetes” per que és el conjunt de l’obra i a la nota 500 poseu el contingut de la carpeta

300 ## 3 carpetes :$bil·lustracions en color  ;$c 23 x 33 x 3 cm +$ematerial divers

505 8# Conté: Primer trimestre -- Segon trimestre – Tercer trimestre

500 ## Cada carpeta conté a més del llibres dels trimestres: 3 contes, 1 CD (Contes, sons i cançons), Butlletí de notes, Revista d'informació per a la família i material divers (enganxines i cartolines troquelades)


 

És una carpeta del projecte “Little smarties” que conté el llibre de l’alumne, un conte, “flashcards”, cartolines amb historietes i una titella.

En aquest cas descriviu tot el contingut de la carpeta al 300 ja que només hi havia una carpeta per tot el curs. A la 505 s’han especificat el títols dels llibres.

300 ## 2 volums. :|bil·lustracions en color. ;|c28 cm +|ematerial divers ; en un contenidor 30x24x4 cm

500 ## El material divers inclou: 17 storyboard cards + 48 flashcars + 1 titella de roba 

505 8#  Conté: [Llibre de l'alumne]. Teacher's book


4XX/8XX - Col·lecció

Donarem el número de col·lecció de les parts de les que es disposa.
En principi no s’indicaran en aquest camp els projectes educatius que apareixen, generalment, a les cobertes. Poseu aquesta informació en una nota al projecte.

Ex.:

500 ## A la coberta: Projecte educatiu Salvem la  Balena Blanca


500 - Nota general 

Nota de reimpressió

Doneu les dates de les diferents reimpressions de l'edició que catalogueu en una nota 500, sense especificar quina o quines han estat les parts reimpreses.

Ex: 

500 ## Reimpressions: 1972, 1980


Nota al projecte

Feu constar en nota la informació relativa als projectes. En cap cas utilitzeu el camp nota per donar informació sobre el pla d’obra.

Feu una entrada secundària d'entitat per el nom del projecte

Ex.: 

500 ##  A la coberta: Projecte Aula Activa 

710 2# Aula Activa (Projecte educatiu)


Nota al material d’acompanyament
 

Es recull en aquesta nota el contingut del material d'acompanyament.

Ex: 

500 ## El CD-ROM d'acompanyament conté dotze poemes musicalitzats

Quan el material d'acompanyament és un recurs d'accés remot, podeu afegir en nota algunes característiques d'aquest material i una 856 42

Ex: 

500 ## Lloc web d'acompanyament amb uns qüestionaris que el lector es pot descarregar
856 42 $3Qüestionaris$u ...


505 - Nota de contingut

Doneu en una nota de conté (505) els títols de les parts. Feu si ho creieu necessari unes entrades secundàries de títol amb els títols de les parts.

Ex: Vegeu exemple Palabra y comunicación 3 : tercer curso educación primaria 

505 8# Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre 


 En el cas de que cada part tingui un autor diferent, el podeu donar a continuació del títol i només feu entrada secundària del primer autor o dels creadors restants que creieu convenient.

Ex: Vegeu exemple Medi 6 : educació primària  

505 8# Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]

700 1# García Sebastián, Margarita,|eautor

700 1# Gatell, Cristina,|d1955-|eautor

700 1# Batet Rovirosa, Maria,|eautor

700 1# Casajuana, R.|q(Rosabel),|eautor

 

(Es tracta d’una obra en multivolum amb un ISBN de conjunt i amb una paginació continuada, no es considera compilació perquè els autors ho són de la part. En el sumari no s’ha fet constar qui ha fet qué, per motius editorials s’han dividit els materials didàctics (motxilla lleugera))

Doneu en una nota de conté (505) el nom que identifica la part (guía didáctica, quadern d’activitats, etc)

Ex: Vegeu exemple Lenguaje : 6º EGB  

505 8# Conté: Libro del alumno

 

650 - Matèries

Construiu les matèries Lemac seguint el model següent:

  • el tema de l’assignatura,
  • "Llibres de text" 
  • el nivell d'ensenyament: ensenyament primari, ensenyament secundari per el material editat abans de la LOGSE (1990), per material posterior useu educació primària /secundària

Els temes de les assignatures més comunes del sistema educatiu són 

  • Català
  • Castellà
  • Anglès
  • Matemàtica
  • Ciències socials 
  • Ciències naturals
  • Expressió plàstica
  • Música
  • Educació física
  • Educació per a la ciutadania
  • Religió 

Els llibres normalment poden ser: 

  • $xLlibres de text
  • $xLlibres del mestre
  • $xProblemes, exercicis, etc. (per exemple, els quaderns d'exercicis de matemàtiques) 

Ex.: 

650 #7 Català$xLlibres de text$xEducació primària$2lemac


Si sou la UB (Universitat de Barcelona) seguiu les vostres concrecions per l'assignació de les matèries


655 - Terme d'indexació

Feu una 655 #7 Llibres de text $2tgfc


Exemplar en els catàlegs locals 

És recomanable, per facilitar les peticions de préstec, que identifiqueu cada exemplar amb una nota. 

Ex. Llibre del professor, 


2.1. Exemples 

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part figura al recurs

Es cataloga només l’exemplar del que disposem per tant, els camp 300 i el 505 només inclouen la informació específica sobre aquest volum. 

Exemple 1

Comentari: Obra incompleta, sense pla d’obra. La informació sobre l’exemplar consta a la coberta (libro del alumno).


020 ## 8426513387

040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB

100 1# Javaloy García, Juan,$eautor

245 10 Lenguaje :$b6º EGB /$cJuan Jalavoy García, José Ignacio Martínez Cía, Tomás Solans Gistau

264 #1 Madrid :$bMagisterio Español,$c[1981]

300 ## 246 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c24 cm

336 ## text$btxt$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

338 ## volum$bnc$2rdacarrier

500 ## Inclou índex

505 8# Conté: Libro del alumno

650 #9 Ensenyament primari$2thub

650 #9 Castella (Llengua)$2thub

650 #7 Castellà$xLlibres de text$xEnsenyament primari$2lemac

655 #7 Llibres de text$2tgfc

700 1# Martínez Cía, José Ignacio,$eautor

700 1# Solans Gistau, Tomás,$eautor


Obra completa /  Amb pla d’obra / La informació que identifica la part surt al recurs

Exemple 2

Comentari: Obra en tres parts (motxilla lleugera). En aquest cas en el cap 505 la informació que identifica la part correspon a la subdivisió temporal del curs escolar. En el camp 300 queda especificat el nombre de volums i les pàgines, en aquest cas consecutives. La informació relativa al projecte educatiu s’indica en nota.

017 ## DL B. 6386-2015$bBiblioteca de Catalunya

020 ## 9788468322636$q(conjunt)

040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB

245 00 Palabra y comunicación 3 :$btercer curso educación primaria /$cdirección general: Antonio Garrido González

264 #1 Barcelona :$bEdebé,$c[2015]

300 ## 3 volums (151 pàgines, 6 pàgines sense numerar) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm

336 ## text$btxt$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

338 ## volums$bnc$2rdacarrier

500 ## A la coberta: Edebé On proyecto global interactivo

505 8# Conté: Primer trimestre -- Segundo trimestre -- Tercer trimestre

650 #9 Castellà (Llengua)$2thub

650 #9 Educació primària$2thub

650 #9 Cicle mitjà d'educació primària$2thub

650 #7 Castellà$xLlibres de text$xEducació primària$2lemac

655 #7 Llibres de text$2tgfc

700 1# Garrido, Antonio,$d1962-$eeditor literari

710 2# Edebé On (Projecte educatiu)


Obra completa /  Amb pla d’obra / No hi ha informació que identifiqui el recurs

Exemple 3: Obra completa, compilació de diferents autors

Comentari:. Al llom i a la portada, juntament amb el nom de l’editorial, està indicat el nivell educatiu “Educació Primària”. Tot i la posició que ocupa en el document, es tracta com a informació complementària del títol seguint la proposta indicada en aquestes concrecions. El nom de les assignatures “Ciències socials” i “Ciències naturals” designa la part i correspon al 6.1 i al 6.2 respectivament (motxilla lleugera). En una nota 500 destaca el nom del projecte educatiu “Projecte aula activa”.



017 ## DL B 26437-2014 (conjunt)$bBiblioteca de Catalunya

020 ## 9788468215846$q(conjunt)

040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB

245 00 Medi 6 :$beducació primària

250 ## Primera edició

264 #1 El Prat de Llobregat, Barcelona :$bVicens Vives,$c2015

300 ## 2 volums (241 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c29 cm

336 ## text$btxt$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

338 ## volum$bnc$2rdacarrier

500 ## Projecte Aula Activa

505 8# Conté: 6.1 Ciències socials / M. García Sebastián, C. Gatell Arimont, M. Batet Rovirosa -- 6.2 Ciències naturals / R. Casajuana Botines [i 4 més]

650 #9 Ciències socials$2thub

650 #9 Ciències naturals$2thub

650 #9 Educació primària$2thub

650 #9 Cicle superior d'educació primària$2thub

650 #7 Ciencies socials|xLlibres de text|xEducació primària$2lemac

650 #7 Ciencies naturals|xLlibres de text|xEducació primària|2lemac

655 #7 Llibres de text$2tgfc

700 1# García Sebastián, Margarita

700 1# Gatell, Cristina,$d1955-

700 1# Batet Rovirosa, Maria

700 1# Casajuana, R.$q(Rosabel)

710 2# Aula Activa (Projecte educatiu)



Obra completa /  Amb pla d’obra / Amb informació que identifica el recurs

Exemple 4: Obra completa, compilació de diferents autors, amb pla d’obra. La informació de la portada identifica les parts del document.

Comentari: Al tractar-se d’una multivolum s’ha tingut en compte el camp 008 (codificació de la posició 6 “Tipus de data” amb el valor m per indicar que les parts de l’obra estan publicades en diferents períodes); el camp 300 i el 505.  La informació relativa a la catalogació d’una edició actualitzada de només una part de l’obra (llibre d’exercici) es fa constar en nota. Conté material d’acompanyament.



008 ## 070221m20062007it a|||| p||| 000 0|ita|c

020 ##  9789606632242$q(Libro dello studente con videocorso)

020 ## 9789606632259$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video)

020 ## 9789606931185$q(Quaderno degli esercizi e delle attività video ;$qedizione aggiornata)

020 ## 9789606632297$q(Guida per l'insegnante)

020 ## 9789606632266$q(CD)

035 ## 9789606632242$9ES-BaUB001

035 ## 0965-03660$9ES-BaUB035

040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB$dES-BaUB

245 00 Nuovo Progetto italiano 1 :$bcorso multimediale di lingua e civiltà italiana : Livello elementare, A1-A2

246 30 Progetto italiano 1

250 ## I edizione

264 #1 Roma :$bEdilingua,$c2006-2007

300 ## 3 volums (198, 135, 176 pàgines) :$bil·lustracions en color ;$c28 cm +$e1 videodisc, 1 disc àudio

336 ## text$btxt$2rdacontent

336 ## imatge en moviment bidimensiona$$btdi$2rdacontent

336 ## sons$bsnd$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

337 ## projectat$bg$2rdamedia

337 ## àudio$bs$2rdamedia

338 ## volum$bnc$2rdacarrier

338 ## vídeodisc$bvd$2rdacarrier

338 ## disc àudio$bsd$2rdacarrier

500 ## L'obra consta de volums de diferents edicions: Quaderno degli esercizi. Edizione aggiornata, 2010 (147 pàgines)

500 ## Reimpressions: Libro dello studente, 2009

505 8# Conté: Libro dello studente con videocorso / T. Marin, S. Magnelli -- Quaderno degli esercizi e delle attività video / L. Ruggieri, S. Magnelli, T. Marin -- Guida per l'ingegnante / M. Gloria Tommasini

521 8# Nivell: Livello elementare, A1-A2, Quadro europeo di riferimento

650 #9 Italià$2thub

650 #9 Estudiants estrangers$2thub

650 #7 Italià|xLlibres de text per a estrangers|2lemac

655 #7 Llibres de text$2tgfc

700 1# Marin, T.$q(Telis)

700 1# Magnelli, S.$q(Sandro)

700 1# Ruggieri, L.

700 1# Tommasini, M. Gloria


2.2. Exemples de descripció en registre bibliogràfic separat per cada llibre 

Excepcional per raons d'edicions no podreu incloure en un únic registre bibliogràfic els diferents llibres que component tot el pla de l'obra.

Vegeu les casuístiques següents:

Obra incompleta /  Sense pla d’obra / La informació que identifica la part no figura al recurs

Exemple 1

Comentari: Exemple sense pla d’obra i sense informació sobre l’exemplar a la coberta. Per aquesta raó no porta nota de conté i en el camp 300 hi consta només l’extensió de l’exemplar catalogat. La informació sobre el projecte educatiu s’indica en nota.

008 ## 170526s2008 spca || 000 ||spa|c

017 ## DL Z. 1239-2009$bOficina DL Zaragoza

020 ## 9788498044737

040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB

100 1# Montero, Diego,$eautor

245 10 Lengua castellana 4 :$beducación primaria : ciclo medio /$cDiego Montero y Lourdes Trasobares ; il·lustracions: Jordi Fenosa Tatay

264 #1 Barcelona :$bCastellnou,$c2008

300 ## 168 pàgines :$bil·lustracions ;$c29 cm

336 ## text$btxt$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

338 ## volum$bnc$2rdacarrier

500 ## A la coberta: Projecte educatiu Salvem la Balena Blanca

650 #9 Castellà (Llengua)$2thub

650 #9 Cicle mitjà d'educació primària$2thub

650 #7 Castellà$xLlibres de text$xEducació primària$2lemac

655 #7 Llibres de text$2tgfc

700 1# Trasobares, Lourdes,$eautor

700 1# Fenosa, Jordi,$d1965-$eil·lustrador

710 2# Salvem la Balena Blanca (Projecte educatiu)


Exemple 2

Comentari: obra en una sola part. El document no especifica de quin tipus d’exemplar es tracta (llibre de l’alumne, llibre del professor, llibre d’exercici, etc.) per tant no es posa cap nota de contingut (505). Destaca la informació sobre la comunitat autònoma que s’indica com a títol distintiu. “Experiencias didácticas” es posa com a complement del títol per tal d’especificar el contingut didàctic de l’obra. Habitualment la informació sobre la comunitat autònoma es registrarà com a últim element del títol.


017 ## DL V 2279-1983$bOficina DL València

020 ## 8420724203

040 ## ES-BaUB$bcat$erda$cES-BaUB

100 1# Ariño, Luis$c(Professor),$eautor

245 00 Comunidad valenciana :$bexperiencias didácticas : E.G.B. /$cLuis Ariño [i 7 més]

264 1# Madrid :$bAnaya,$c[1983]

300 ##155 pàgines :$bil·lustracions en color ;$c27 cm

336 ## text$btxt$2rdacontent

337 ## sense mediació$bn$2rdamedia

338 ## volum$bnc$2rdacarrier

504 ## Inclou apèndix

650 #9 Ciències socials$2thub

650 #9 Ensenyament primari$2thub

650 #7 Ciències socials$xLlibres de text$xEnsenyament primari$2lemac

655 #7 Llibres de text$2tgfc


-----------------------------

Maig 2022


 


  • No labels