You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 28 Next »

 

Índex

 

Contingut del manual

Manual que descriu com l'usuari pot utilitzar l´eina JIRA per gestionar els projectes o serveis en què participa oferts pel CSUC.

URL: http://jira.csuc.cat

 

Introducció

JIRA és una aplicació que permet fer el seguiment de projectes i serveis utilitzant issues. En aquest context entenem un issue com un cas relacionat amb un projecte o servei que es gestiona de manera independent, i que pot ser de diferents tipus:

  • consulta: permet sol·licitar informació.
  • incident: permet notificar d'un mal funcionament detectat.
  • queixa: permet formular una queixa.
  • petició de canvi: permet sol·licitar un canvi que requereix un modificació en la infraestructura.
  • petició de servei: permet sol·licitar un canvi que no requereix una modificació en la infraestructura.

Segons el projecte o servei, i el rol que l'usuari hi té, el tipus d'issue pot variar, i cal seleccionar-lo en el moment de crear-lo.

El seguiment es realitza seguint un flux de treball predefinit segons les característiques pròpies del projecte o servei, i està basat en la metodologia ITIL.

Per facilitar aquest seguiment, quan es produeix una actualització a l'issue s'envia automàticament una notificació per correu electrònic a l'adreça de correu associada a l'usuari.

L'adreça per accedir a aquesta eina és http://jira.csuc.cat.

Accés

Utilitza l'enllaç 'Log In' que trobaràs a la part superior dreta de la teva pantalla.


Apareixerà el següent un formulari, introdueix-hi les teves credencials (usuari i contrasenya), que prèviament el personal del CSUC t'ha fet arribar, i clica el botó 'Log In'.


En cas que no recordis la teva contrasenya pots utilitzar l'enllaç 'Can't access your account?' per recuperar-la. Rebràs un correu de verificació amb les instruccions a seguir.

Dashboard

Una vegada accedeixis a l'eina amb el teu usuari, es mostra el dashboard (pàgina d'inici de l'usuari) que et permet, amb un sol cop d'ull, fer un seguiment dels teus projectes, serveis i issues. Aquest dashboard consta d'un menú principal en forma d'una barra horitzontal de color que es troba a la part superior de la pantalla, i de dues columnes d'informació.

Al menú principal (barra superior) hi trobaràs:

  • 'Dashboards': accés als diferents dashboards que hagis creat. Per defecte només existeix el que s'està descrivint en aquesta secció.
  • 'Projects': informació sobre els projectes i serveis en els que participes.
  • 'Issues': accés a tots els teus issues, amb diverses funcionalitats per filtrar la informació mostrada.
  • Botó per a crear nous issues.
  • Caixa de cerca ràpida que permet cercar un issue per paraula.

A la primera columna podem trobar:

  • 'Projects': la llista de projectes i serveis en els que participes.
  • 'Issue Statistics': estadístiques sobre els teus issues en aquests projectes i serveis.
  • Més informació addicional.

A la segona columna pots trobar:

  • 'My created issues': llista resum dels issues que has creat anteriorment. Aquesta llista et permet accedir directament a un issue concret i fer-ne el seu seguiment.
  • 'Activity Stream': llista dels darrers comentaris fets als teus issues.

Crear un issue

Per crear un nou issue, prèviament cal que hagis accedit al JIRA amb el teu usuari i contrasenya.

Clica el botó  'Create Issue'  que trobaràs al menú principal (barra de color que es troba a la part superior de la pantalla) per accedir al formulari corresponent.




Apareixerà un formulari que et permetrà introduir la informació necessària per tal de crear un nou issue:

  1. Tria el projecte o servei pel qual vulguis obrir l'issue seleccionant-lo del desplegable 'Project'.




  2. Selecciona el tipus d'issue que vulguis crear del desplegable 'Issue Type'.




  3. Omple de forma descriptiva el títol i la descripció utilitzant els camps 'Summary' i 'Description' (no cal que incloguis una altra vegada el nom del projecte o servei doncs ja hi ha un camp específic per a aquesta informació).




  4. En cas necessari omple els camps addicionals que puguin aparèixer relacionats amb el projecte o servei.
  5. Clica el botó 'Create' que trobaràs a la part inferior dreta del formulari.
  6. Automàticament tornaràs al dashboard del teu usuari on, a la secció 'Issues created by me', ja podràs veure el nou issue. Per accedir-hi clica a sobre el seu títol.

Seguiment d'un issue

Al seleccionar un issue, veuràs la vista principal on se'n mostren els detalls:

  • Títol.
  • Description: descripció feta en crear l'issue.
  • Details: tipus d'issue, estat, etc.
  • People: qui ha creat l'issue, a qui està assignat, etc.
  • Dates: última data d'actualització.
  • Activity: permet consultar l'històric de comentaris, l'activitat que ha tingut l'issue, etc.

Per enviar un comentari a la persona responsable de l'issue pots utilitzar el botó 'Comment'.




Quan l'issue hagi estat resolt i hagis donat la teva conformitat podràs veure que canvia el valor del camp 'Resolution'.


 

Cal prestar atenció als issues que tenen com a 'Status' el valor 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que això significa que la seva resolució està momentàniament aturada a l'espera de que donis una resposta a la informació sol·licitada per la persona responsable de l'issue.

Cerca d'issues

Existeixen diverses formes d'accedir als issues:

  • Des del dashboard




  • Des de l'opció 'Issues' del menú principal.

Aquesta opció permet cercar issues d'un projecte o servei segons uns criteris definits. Per això, seleccionarem l'opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.




Pots definir els criteris de cerca pels issues utilitzant els camps Project, Issue Type, Status, Assignee, i More Criteria del cercador. També existeix una cerca avançada per a usuaris experts.




 

 

  • No labels