You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 20 Next »

 

Índex

 

Contingut del manual

Manual que descriu com l'usuari pot utilitzar la eina JIRA per gestionar els projectes/serveis oferts pel CSUC en que participa.

URL: http://jira.csuc.cat

 

Introducció

JIRA és una aplicació que permet fer el seguiment de projectes i serveis utilitzant issues. En aquest context entenem una issue com una tasca, que pot ser de diferents tipus, relaciona amb un projecte/servei que es gestiona de manera independent. Els tipus d'issue que existeixen són:

  • consulta: permet demanar informació 
  • incident: permet la notificació d'un malfuncionament detectat
  • queixa: permet manifestar el malcontentament de l'usuari per alguna cosa
  • petició de canvi: permet demanar un canvi que requereix un modificació en la infraestructura
  • petició de servei: permet demanar un canvi que no requereix una modificació en la infraestructura

Segons el projecte/servei i el rol de l'usuari en aquest els tipus d'issue a l'hora de crear una nova issue poden variar.

El seguiment es realitza seguint un flux de treball predefinit segons les característiques pròpies del projecte/servei i basat en metodologies ITIL.

Per facilitar aquest seguiment s'envia automàticament una notificació per correu electrònic, a la adreça de correu associada a l'usuari, quan s'ha produit una actualització a la issue.

L'adreça per accedir a aquesta eina és http://jira.csuc.cat.

Accés

Utilitzar l'enllaç 'Log In' que trobareu a la part superior dreta de la vostra pantalla.


Apareixerà un formulari on cal introduir les vostres credencials (usuari i contrassenya) que us han fet arribar amb anterioritat el personal del csuc i cliqueu el botó 'Log in'.


En cas que no recordeu la vostra contrasenya podeu utilitzar l'enllaç 'Can't access your account?' per recuperar-la. Rebreu un correu de verificació amb les instruccions a seguir.

Dashboard

Una vegada accedim a la eina amb el nostre usuari es mostra el dashboard (la pàgina d'inci de l'usuari) que permet amb un sol cop d'ull fer un seguiment dels vostres projectes/serveis i  issues. Aquest dashboard consta d'un menú principal a la part superior i de dues columens d'informació.

Al menú principal, amb el fons de color, podem trobar:

  • 'Dashboards': acces al diferents dashboards que hagueu pogut crear. Per defecte només existeix el que s'està descrivint en aquesta secció.
  • 'Projects': informació sobre els projectes/serveis en els que participeu.
  • 'Issues': accés a totes les issues amb diverses funcionalitats per filtrar la informació mostrada.
  • Botó per crear noves issues.
  • Caixa de cerca ràpida que permet cercar una issue per paraula.

A la primera podem trobar:

  • 'Projects': la llista de projectes/serveis en els que participem.
  • 'Issue Statistics': estadístiques sobre les nostres issues en aquests projectes/serveis.
  • més informació addicional.

A la segona podem trobar:

  • 'My created issues': llista resum de les issues que heu creat anteriorment. Aquesta llista us permet accedir directament a una issue concreta i fer el seu seguiment.
  • 'Actitiy Stream': llista dels darrers comentaris fets a les vostres issues.

Crear una issue

Per crear una nova issue, prèviament cal haver accedit a JIRA amb el vostre usuari i contrasenya.

Clicar sobre el botó  'Create Issue'  que trobareu al menú principal (barra de color que troba a la part superior de la pantalla) per accedir al formulari corresponent.




Apareixerà un formulari que permetrà la creació d'una nova issue després d'omplir els camps corresponents:

  1. Escollirem el projecte/servei o servei al que volem obrir la issue seleccionant-lo del desplegable 'Project'.




  2. Seleccionarem el tipus d'issue que volem crear del desplegable 'Issue Type'. 




  3. Omplim de forma descriptiva el títol i la descripció utilitzant els camps 'Summary' i 'Description' (no cal incloure una altra vegada el nom del projecte/servei doncs ja hi ha un camp específic per a aquesta informació).




  4. En cas necessari omplir els camps addicionals que puguin apareixer relacionats amb el projecte/servei.
  5. Clicar el botó 'Create' que trobareu a la part inferior dreta del formulari.
  6. Tornarem al dashboard del nostre usuari i podrem veure la nova issue a la secció 'Issues created by me'. Per accedir-hi clicar sobre el títol de la mateixa.

Seguiment d'una issue

Al seleccionar una issue, veurem la vista principal on es mostren els detalls de la mateixa:

  • Tíítol
  • Description: la descripció feta en crear la issue
  • Details: tipus d'issue, estat, etc.
  • People: qui a reportat la issue, qui està assignat, etc.
  • Dates: última data d'actualització
  • Activity: permet consultar l'històric de comentaris, la activitat que ha tingut la issue, etc-

Per enviar un comentari a la persona responsable de la issue podeu utilitzar el botó 'Comment'.




Quan la issue hagi estat resolta i l'usuari doni la seva conformitat podreu veure que canvia el valor del camp 'Resolution'.


 

Cal prestar atenció a les issues que tenen com 'Status' el valor de 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que la seva resolució està momentaniament aturada a la espera de que doneu una resposta a la informació soliciatada per la persona responsable de la issue.

Cerca d'issues

Existeixen diverses formes d'accedir a les issues:

  • Des del dashboard




  • Des de l'opció 'Issues' del menú principal.

Aquesta opció permet cercar issues d'un projecte/servei segons uns criteris que definim. Per això, seleccionarem la opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.




Podeu definir els criteris de cerca per les issues utilitzant els camps Project, Issue Type, Status, Assigne, More Criteria del cercador. També existeix una cerca avançada per a usuaris experts.




 

 

  • No labels