You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 17 Next »

 

Índex

 

Contingut del manual

Manual que descriu com l'usuari pot utilitzar la eina JIRA per gestionar els projectes i serveis oferts pel CSUC en que participa.

URL: http://jira.csuc.cat

 

Introducció

JIRA és una aplicació per a la gestió de issues que permeten el seguiment de projectes. En aquest context entenem una issue com una tasca, que pot ser de diferents tipus, relaciona amb un projecte o servei. Els tipus d'issue que existeixen són:

  • consulta: permet demanar informació 
  • incident: permet la notificació d'un malfuncionament detectat
  • queixa: permet manifestar el malcontentament de l'usuari per alguna cosa
  • petició de canvi: permet demanar un canvi que requereix un modificació en la infraestructura
  • petició de servei: permet demanar un canvi que no requereix una modificació en la infraestructura

Segons el projecte i el rol de l'usuari en aquest els tipus d'issue a l'hora de crear una nova issue poden variar.

L'adreça per accedir a aquesta eina és http://jira.csuc.cat.

Accés 
Utilitzar l'enllaç 'Log In' que trobareu a la part superior dreta de la vostra pantalla.


Apareixerà un formulari on cal introduir les vostres credencials (usuari i contrassenya) que us han fet arribar amb anterioritat el personal del csuc i cliqueu el botó 'Log in'.


En cas que no recordeu la vostra contrasenya podeu utilitzar l'enllaç 'Can't access your account?' per recuperar-la. Rebreu un correu de verificació amb les instruccions a seguir.

Pàgina d'inici

Que és el dashoard i que trobem

Crear una issue

Per crear una nova issue, prèviament cal haver accedit a JIRA amb el vostre usuari i contrasenya.

Clicar sobre el botó  'Create Issue'  que trobareu al menú principal (barra de color que troba a la part superior de la pantalla) per accedir al formulari corresponent.



Apareixerà un formulari que permetrà la creació d'una nova issue després d'omplir els camps corresponents:

  1. Escollirem el projecte o servei al que volem obrir la issue seleccionant-lo del desplegable 'Project'.




  2. Seleccionarem el tipus d'issue que volem crear del desplegable 'Issue Type'. 




  3. Omplim de forma descriptiva el títol i la descripció utilitzant els camps 'Summary' i 'Description' (no cal incloure una altra vegada el nom del projecte o servei doncs ja hi ha un camp específic per a aquesta informació).




  4. En cas necessari omplir els camps addicionals que puguin apareixer relacionats amb el projecte.
  5. Clicar el botó 'Create' que trobareu a la part inferior dreta del formulari.
  6. Tornarem a la pàgina d'inici del nostre usuari i podrem veure la nova issue a la secció 'Issues created by me'. Per accedir-hi clicar sobre el títol de la mateixa.



Seguiment d'una issue

  1. Al seleccionar una issue, veurem la vista principal on podrem veure els detalls, com el tipus d'issue, estat, títol, descripció, a qui està assignat, última data d'actualització etc. També podem fer comentaris si li donem al botó de 'Comment'.




  2. A l'apartat de 'Details' de la issue, podrem saber fàcilment l'estat / fase de la issue (segons el workflow definit) així com també saber si la issue està resolta o no mitjançant el camp de 'Resolution'.




Cerca d'issues

  1. Podem buscar i accedir a les diferents issues d'un projecte de diferents formes. Des de el menú principal (o 'Dashboard') podem veure totes les issues d'un projecte a la caixa (marcada amb un rectangle vermell) que observeu a continuació :




  2. Podem veure la última activitat de les issues del projecte a la caixa 'Activity Stream'. Apareixeran els últims comentaris, transicions, edicions, etc. de les issues del projecte.




  3. També, podem buscar issues d'un projecte segons uns criteris que definim. Per això, seleccionarem la opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.




  4. Definirem els criteris de cerca de la issue que volem trobar (Project, Issue Type, Status, Assigne, More Criteria). Cal prestar atenció a les issues que tenen com estat ('Status') el valor de 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que aquestes no podràn seguir el seu procediment o curs (en el 'workflow') si no es respn la informació que es demana.



 

Recordeu :

Cada cop que es produeixi un canvi (com una actualització, comentari, canvi d'estat, etc.) es notificarà per correu electrònic a l'adreça proprocionada a l'usuari de JIRA que feu servir i també en funció de la configuració de notificacions per correu electrònic del projecte en concret.

  • No labels