You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 14 Next »

 

Índex

 

Contingut del manual

Manual d'ús per l'usuari sobre realitzar consultes, reportar incidències i altres sobre el repositori mitjançant JIRA.

 

 

 

Abans de començar aquest manual, hem de iniciar sessió a Jira. Per a fer-ho:

  1. Accedir al JIRA: https://jira.cesca.cat

  2. Anar a 'Log In':



  3. Introduir els credencials (usuari i contrassenya):

Obrir nova issue (incidència, consulta, etc.)

  1. Una vegada que hem accedit al JIRA, li donarem al botó de 'Create Issue' per accedir al formulari:




  2. Escollirem el projecte al qual volem obrir una nova issue mitjançant la caixa 'Project' :




  3. Escollirem el tipus d'issue (Issue Type) que volem obrir, es  a dir, si és una incidència, consulta, petició de canvi, servei, etc.




  4. Omplim la resta de dades del formulari (Summary, Description, etc.) i li donem a 'Create' per a finalitzar la creació de la nova issue.




  5. La nova issue ens apareixerà al menu principal (anomenat 'Dashboard') i podrem accedir a ella.



Veure una issue

  1. Al seleccionar una issue, veurem la vista principal on podrem veure els detalls, com el tipus d'issue, estat, títol, descripció, a qui està assignat, última data d'actualització etc. També podem fer comentaris si li donem al botó de 'Comment'.




  2. A l'apartat de 'Details' de la issue, podrem saber fàcilment l'estat / fase de la issue (segons el workflow definit) així com també saber si la issue està resolta o no mitjançant el camp de 'Resolution'.




Buscar una issue

  1. Podem buscar i accedir a les diferents issues d'un projecte de diferents formes. Des de el menú principal (o 'Dashboard') podem veure totes les issues d'un projecte a la caixa (marcada amb un rectangle vermell) que observeu a continuació :




  2. Podem veure la última activitat de les issues del projecte a la caixa 'Activity Stream'. Apareixeran els últims comentaris, transicions, edicions, etc. de les issues del projecte.




  3. També, podem buscar issues d'un projecte segons uns criteris que definim. Per això, seleccionarem la opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.




  4. Definirem els criteris de cerca de la issue que volem trobar (Project, Issue Type, Status, Assigne, More Criteria). Cal prestar atenció a les issues que tenen com estat ('Status') el valor de 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que aquestes no podràn seguir el seu procediment o curs (en el 'workflow') si no es respn la informació que es demana.



 

Recordeu :

Cada cop que es produeixi un canvi (com una actualització, comentari, canvi d'estat, etc.) es notificarà per correu electrònic a l'adreça proprocionada a l'usuari de JIRA que feu servir i també en funció de la configuració de notificacions per correu electrònic del projecte en concret.

  • No labels