Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
|
Panel | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||
Manual d'ús per l'usuari sobre per realitzar consultes, reportar incidències i altres sobre el repositori del servei mitjançant JIRA.
|
Abans de començar aquest manual, hem de iniciar sessió a Jira. Per a fer-ho:
- Accedir al JIRA: https://jira.cesca.cat
- Anar a 'Log In':
- Introduir els credencials (usuari i contrassenya):
Obrir nova issue (incidència, consulta, etc.)
Una vegada que hem accedit al JIRA, li donarem al botó de 'Create Issue' per accedir al formulari:
- Escollirem el projecte al qual volem obrir una nova issue mitjançant la caixa 'Project' :
- Escollirem el tipus d'issue (Issue Type) que volem obrir, es a dir, si és una incidència, consulta, petició de canvi, servei, etc.
- Omplim la resta de dades del formulari (Summary, Description, etc.) i li donem a 'Create' per a finalitzar la creació de la nova issue.
- La nova issue ens apareixerà al menu principal (anomenat 'Dashboard') i podrem accedir a ella.
Veure una issue
- Al seleccionar una issue, veurem la vista principal on podrem veure els detalls, com el tipus d'issue, estat, títol, descripció, a qui està assignat, última data d'actualització etc. També podem fer comentaris si li donem al botó de 'Comment'.
- A l'apartat de 'Details' de la issue, podrem saber fàcilment l'estat / fase de la issue (segons el workflow definit) així com també saber si la issue està resolta o no mitjançant el camp de 'Resolution'.
Buscar una issue
- Podem buscar i accedir a les diferents issues d'un projecte de diferents formes. Des de el menú principal (o 'Dashboard') podem veure totes les issues d'un projecte a la caixa (marcada amb un rectangle vermell) que observeu a continuació :
- Podem veure la última activitat de les issues del projecte a la caixa 'Activity Stream'. Apareixeran els últims comentaris, transicions, edicions, etc. de les issues del projecte.
- També, podem buscar issues d'un projecte segons uns criteris que definim. Per això, seleccionarem la opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.
- Definirem els criteris de cerca de la issue que volem trobar (Project, Issue Type, Status, Assigne, More Criteria). Cal prestar atenció a les issues que tenen com estat ('Status') el valor de 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que aquestes no podràn seguir el seu procediment o curs (en el 'workflow') si no es respn la informació que es demana.
Note | ||
---|---|---|
| ||
Cada cop que es produeixi un canvi (com una actualització, comentari, canvi d'estat, etc.) es notificarà per correu electrònic a l'adreça proprocionada a l'usuari de JIRA que feu servir i també en funció de la configuració de notificacions per correu electrònic del projecte en concret. |