Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

 

Panel
borderColor#9FC2C8
bgColorwhite
titleColorwhite
titleBGColor#2A7886
titleÍndex
borderStylesolid

Table of Contents
classindex

 

Panel
borderColor#9FC2C8
bgColorwhite
titleColorwhite
titleBGColor#2A7886
titleContingut del manual
borderStylesolid

Manual d'ús per que descriu com l'usuari per realitzar consultes, reportar incidències i altres del servei mitjançant JIRA.

 

pot utilitzar la eina JIRA per gestionar els projectes i serveis oferts pel CSUC en que participa.

URL: http://jira.csuc.cat

 

Introducció

JIRA és una aplicació per a la gestió de issues que permeten el seguiment de projectes. En aquest context entenem una issue com una tasca, que pot ser de diferents tipus, relaciona amb un projecte o servei. Els tipus d'issue que existeixen són:

  • consulta: permet demanar informació 
  • incident: permet la notificació d'un malfuncionament detectat
  • queixa: permet manifestar el malcontentament de l'usuari per alguna cosa
  • petició de canvi: permet demanar un canvi que requereix un modificació en la infraestructura
  • petició de servei: permet demanar un canvi que no requereix una modificació en la infraestructura

Segons el projecte i el rol de l'usuari en aquest els tipus d'issue a l'hora de crear una nova issue poden variar.

L'adreça per accedir a aquesta eina és http

 

 

Abans de començar aquest manual, hem de iniciar sessió a Jira. Per a fer-ho:

Accedir al JIRA: https

://jira.csuc.cat


Anar a

.

Accés 
Utilitzar l'enllaç 'Log In'

:

que trobareu a la part superior dreta de la vostra pantalla.


Image Modified

Introduir els

Apareixerà un formulari on cal introduir les vostres credencials (usuari i contrassenya)

:
Image Removed

Obrir nova issue (incidència, consulta, etc.)

Una vegada que hem accedit al JIRA, li donarem al botó de 'Create Issue' per accedir al formulari:
Image Removed

que us han fet arribar amb anterioritat el personal del csuc i cliqueu el botó 'Log in'.


Image Added

En cas que no recordeu la vostra contrasenya podeu utilitzar l'enllaç 'Can't access your account?' per recuperar-la. Rebreu un correu de verificació amb les instruccions a seguir.

Pàgina d'inici

Que és el dashoard i que trobem

Crear una issue

Per crear una nova issue, prèviament cal haver accedit a JIRA amb el vostre usuari i contrasenya.

Clicar sobre el botó  'Create Issue'  que trobareu al menú principal (barra de color que troba a la part superior de la pantalla) per accedir al formulari corresponent.

Image Added

Apareixerà un formulari que permetrà la creació d'una nova issue després d'omplir els camps corresponents:

  1. Escollirem el projecte o servei al que volem obrir la issue seleccionant-lo del desplegable 'Project'.

    Image Added


  2. Seleccionarem el tipus d'issue que volem crear del desplegable 'Issue Type'. 

    Image Added


  3. Omplim de forma descriptiva el títol i la descripció utilitzant els camps 'Summary' i 'Description' (no cal incloure una altra vegada el nom del projecte o servei doncs ja hi ha un camp específic per a aquesta informació).

    Image Added


  4. En cas necessari omplir els camps addicionals que puguin apareixer relacionats amb el projecte.
  5. Clicar el botó 'Create' que trobareu a la part inferior dreta del formulari.
  6. Tornarem a la pàgina d'inici del nostre usuari i podrem veure la nova issue a la secció 'Issues created by me'. Per accedir-hi clicar sobre el títol de la mateixa.

    Image Added

Seguiment d'

Escollirem el projecte al qual volem obrir una nova issue mitjançant la caixa 'Project' :
Image Removed
Escollirem el tipus d'issue (Issue Type) que volem obrir, es  a dir, si és una incidència, consulta, petició de canvi, servei, etc.
Image Removed
Omplim la resta de dades del formulari (Summary, Description, etc.) i li donem a 'Create' per a finalitzar la creació de la nova issue.
Image Removed
La nova issue ens apareixerà al menu principal (anomenat 'Dashboard') i podrem accedir a ella.
Image Removed
Veure

una issue

  1. Al seleccionar una issue, veurem la vista principal on podrem veure els detalls, com el tipus d'issue, estat, títol, descripció, a qui està assignat, última data d'actualització etc. També podem fer comentaris si li donem al botó de 'Comment'.




  2. A l'apartat de 'Details' de la issue, podrem saber fàcilment l'estat / fase de la issue (segons el workflow definit) així com també saber si la issue està resolta o no mitjançant el camp de 'Resolution'.


Buscar una issue


Cerca d'issues

  1. Podem buscar i accedir a les diferents issues d'un projecte de diferents formes. Des de el menú principal (o 'Dashboard') podem veure totes les issues d'un projecte a la caixa (marcada amb un rectangle vermell) que observeu a continuació :




  2. Podem veure la última activitat de les issues del projecte a la caixa 'Activity Stream'. Apareixeran els últims comentaris, transicions, edicions, etc. de les issues del projecte.




  3. També, podem buscar issues d'un projecte segons uns criteris que definim. Per això, seleccionarem la opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.




  4. Definirem els criteris de cerca de la issue que volem trobar (Project, Issue Type, Status, Assigne, More Criteria). Cal prestar atenció a les issues que tenen com estat ('Status') el valor de 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que aquestes no podràn seguir el seu procediment o curs (en el 'workflow') si no es respn la informació que es demana.



 

Note
titleRecordeu :

Cada cop que es produeixi un canvi (com una actualització, comentari, canvi d'estat, etc.) es notificarà per correu electrònic a l'adreça proprocionada a l'usuari de JIRA que feu servir i també en funció de la configuració de notificacions per correu electrònic del projecte en concret.