|
Manual que descriu com l'usuari pot utilitzar l´eina de suport del CSUC per gestionar els projectes o serveis en què participa.
|
JIRA és una aplicació que permet fer el seguiment de projectes i serveis utilitzant issues. En aquest context entenem un issue com un cas relacionat amb un projecte o servei que es gestiona de manera independent, i que pot ser de diferents tipus:
Segons el projecte o servei, i el rol que l'usuari hi té, el tipus de cas pot variar, i cal seleccionar-lo en el moment de crear-lo.
El seguiment es realitza seguint un flux de treball predefinit segons les característiques pròpies del projecte o servei, i està basat en la metodologia ITIL.
Per facilitar aquest seguiment, quan es produeix una actualització al cas s'envia automàticament una notificació per correu electrònic a l'adreça de correu associada a l'usuari.
L'adreça per accedir a aquesta eina és http://suport.csuc.cat.
Utilitza l'enllaç 'Log In' que trobaràs a la part superior dreta de la teva pantalla.
Apareixerà el següent un formulari, introdueix-hi les teves credencials (usuari i contrasenya), que prèviament el personal del CSUC t'ha fet arribar, i clica el botó 'Log In'.
En cas que no recordis la teva contrasenya pots utilitzar l'enllaç 'Can't access your account?' per recuperar-la. Rebràs un correu de verificació amb les instruccions a seguir.
Una vegada accedeixis a l'eina amb el teu usuari, es mostra el dashboard (pàgina d'inici de l'usuari) que et permet, amb un sol cop d'ull, fer un seguiment dels teus projectes, serveis i casos. Aquest dashboard consta d'un menú principal en forma d'una barra horitzontal de color que es troba a la part superior de la pantalla, i de dues columnes d'informació.
Al menú principal (barra superior) hi trobaràs:
A la primera columna podem trobar:
A la segona columna pots trobar:
Per crear un nou cas, prèviament cal que hagis accedit al JIRA amb el teu usuari i contrasenya.
Clica el botó 'Create Issue' que trobaràs al menú principal (barra de color que es troba a la part superior de la pantalla) per accedir al formulari corresponent.
Apareixerà un formulari que et permetrà introduir la informació necessària per tal de crear un nou cas:
Critical: quan hi ha pèrdua del servei.
High: quan hi ha pèrdua de funcionalitats crítiques.
Medium: quan hi ha pèrdua de funcionalitats no crítiques.
Low: quan hi ha un impacte lleu sobre el servei.
Una vegada creat el cas es revisarà la informació introduïda, i s'escau s'actualitzaran dades com la tipología i la prioritat; i s'assignarà un operador que serà l'encarregat de resoldre'l.
Al seleccionar un cas, veuràs la vista principal on se'n mostren els detalls:
Per enviar un comentari a la persona responsable del cas pots utilitzar el botó 'Comment'.
Quan el cas hagi estat resolt i hagis donat la teva conformitat podràs veure que canvia el valor del camp 'Resolution'.
Cal prestar atenció als casos que tenen com a 'Status' el valor 'Specialist is waiting user reply' o 'Operator is waiting user reply' ja que això significa que la seva resolució està momentàniament aturada a l'espera de que donis una resposta a la informació sol·licitada per la persona responsable del cas.
Existeixen diverses formes d'accedir als casos:
Aquesta opció permet cercar casos d'un projecte o servei segons uns criteris definits. Per això, seleccionarem l'opció de 'Search for Issues' en el menú 'Issues'.
Pots definir els criteris de cerca pels casos utilitzant els camps Project, Issue Type, Status, Assignee, i More Criteria del cercador. També existeix una cerca avançada per a usuaris experts.